Lawn Care Forum banner

Zapytanie dotyczące różnicy w przekładniach kosiarek rotacyjnych Honda

14K views 5 replies 3 participants last post by  Movingshrub  
#1 ·
Mam Hondę HRR216, którą mam dość naprawiać. Ma pięć lat. Napęd nie działa. Koła są łyse. Gaśnie podczas pracy i teraz nie mogę jej uruchomić. Więc przyglądam się serii HRX, chociaż jestem otwarty również na inne marki.
 
#2 ·
Napęd pasowy HRR i HRX217VKA to napędy pasowe do systemu napędu własnego. HRX217HYA to system napędu wałem. Napęd wałem zasadniczo nie ma paska, który by się zużywał, więc wytrzyma dłużej i lepiej zniesie ciągłe użytkowanie. Dlatego znajduje się w serii komercyjnej. Jednak napędy pasowe Hondy są naprawdę dobre. Miałem HRR216SDA, w którym pasek wytrzymał 15 lat, a potem sam go wymieniłem za 12 dolarów.

Jeśli chodzi o Twój HRR, to prawdopodobnie pasek jest zły lub wypadł z toru, kabel również może być luźny lub zerwany. Jeśli chodzi o problemy z działaniem, możesz wykonać normalne czyszczenie gaźnika i dwukrotnie sprawdzić, czy w przewodach paliwowych i zbiorniku nie ma żadnych zanieczyszczeń. To brzmi jak problem z paliwem, zakładając, że Twój ssanie działa normalnie. Jest mnóstwo filmów na YouTube pokazujących, jak to zrobić, więc spróbowałbym zrobić to sam, zanim wydasz dużo pieniędzy.
 
#3 ·
OutdoorEnvy said:
Cóż, napęd HRR i HRX217VKA to napędy pasowe dla systemu napędu własnego. HRX217HYA to system napędu wałem. Napęd wałem w zasadzie nie ma paska, który by się zużywał, więc wytrzyma dłużej i lepiej zniesie ciągłe użytkowanie. Dlatego jest w serii komercyjnej. Jednak napędy pasowe Hondy są naprawdę dobre. Miałem HRR216SDA, w którym pasek wytrzymał 15 lat, a potem sam go wymieniłem za koszt 12 dolarów.

Jeśli chodzi o Twój HRR, to prawdopodobnie pasek jest zły lub wypadł z toru, kabel również może być luźny lub zerwany. Jeśli chodzi o problemy z działaniem, możesz wykonać normalne czyszczenie gaźnika i sprawdzić, czy w przewodach paliwowych i zbiorniku nie ma żadnych zanieczyszczeń. To brzmi jak problem z paliwem, zakładając, że Twój ssanie działa normalnie. Jest mnóstwo filmów na YouTube pokazujących, jak to zrobić, więc spróbowałbym zrobić to sam, zanim wydasz dużo pieniędzy.
Istnieją trzy różne wersje systemu napędowego Hondy.

Obecnie posiadam HRRVYA, który ma inteligentny napęd i system hamulca ostrza roto-stop. Szczególnie nie podobał mi się styl załączania łopatkowego, ale działał. Próbuję zrozumieć, czym różni się inteligentny napęd, napęd selektywny i hydrostatyczny.
Myślałem, że wszystkie trzy skrzynie biegów są napędzane paskiem i że jedyna wersja z napędem wałem znajduje się w HRC - modelu komercyjnym, który zaczyna się od około 1100 dolarów.

Jeśli chodzi o HRR, jestem ogólnie bardzo obeznany z naprawami. Czuję się komfortowo, wykonując naprawy paska rozrządu i uszczelki głowicy w samochodzie.
Miałem wcześniej problem, w którym HRR pracował na bogato i powodował zanieczyszczenie świecy zapłonowej węglem. Wymieniłem świecę zapłonową, filtr powietrza, gaźnik, ssanie, element termowoskowy i wszystkie odpowiednie uszczelki papierowe. Potem działało dobrze, ale wciąż nie było do końca dobrze. Używam 89-oktanowego paliwa bez etanolu (używam 89 do moich rzeczy stihl, więc po prostu biorę wszystkie o tej samej liczbie oktanowej) z dołączonym stabilizatorem. Zdemontowałem gaźnik, spryskałem go środkiem do czyszczenia gaźników i przedmuchałem powietrzem. W najlepszym razie mam trochę brudu utkniętego w gaźniku, który udaje mi się usunąć, a następnie wyregulować pasek, aby skrzynia biegów znów działała.

Gdyby silnik działał dobrze, z przyjemnością zająłbym się rozwiązaniem problemu z układem napędowym. Jednak w tym momencie nie uruchamia się, koła są gładko zużyte, a napęd własny nie działa - Czy jest jakiś moment, w którym po prostu decydujesz się na to i idziesz dalej?
 
#4 ·
Movingshrub said:
Więc, przyglądam się serii HRX, chociaż jestem otwarty również na inne marki.
Mogę zasugerować kosiarkę komercyjną Toro? Mam taką z około 2012 roku z silnikiem Kawasaki. To bestia, ale prawdopodobnie przeżyje mnie. Prawdopodobnie sprzedam ją w ciągu najbliższego miesiąca, ponieważ mam teraz trawnik bermudzki.

To jest nowy model. Podoba mi się funkcja BBC. Jeśli musisz przesunąć patyk lub kawałek śmieci, nie musisz wyłączać kosiarki.

https://www.toro.com/en/professional-contractor/commercial-mowers/21-heavy-duty-kawasaki-bbc-22298
 
#5 ·
Cóż, ostatecznie chodzi o to, czego chcesz i na co Cię stać. Wygląda na to, że włożyłeś w to wysiłek, więc jeśli sprawia więcej kłopotów niż jest warte, to zwykle moment, w którym idziesz dalej. Mam HRX217VKA i powiedziałbym Ci, że jest podobny do tego z wiosłem, które masz teraz. Myślę, że mój teść ma taką samą kosiarkę jak Ty. To HRR, ale ma zatrzymanie ostrza i system napędu wiosłowego. Wybór napędu w moim HRX wydaje się działać tak samo, im dalej go wciśniesz, tym szybciej jedzie. Wybór napędu zasadniczo pozwala ustawić maksymalną odległość wciśnięcia, aby zmaksymalizować go tam, gdzie chcesz. Gdy obracasz pokrętło na wyższą prędkość, szary uchwyt wysuwa się bardziej, więc masz więcej odległości do wciśnięcia i będzie jechał szybciej. Uważam, że jest naprawdę szybki i mam swój ustawiony na minimum. Podoba mi się jednak pozycja uchwytu, o wiele lepsza niż wiosło. Możesz owinąć kciuk i palce wokół całego systemu, dzięki czemu masz napęd jako ustawienie, które chcesz, trzymając kierownicę. Więc czujesz się jak jedna całość.
 
#6 ·
OutdoorEnvy said:
Cóż, ostatecznie chodzi o to, czego chcesz i na co cię stać. Wygląda na to, że włożyłeś w to wysiłek, więc jeśli sprawia to więcej problemów niż jest warte, to zwykle wtedy idziesz dalej. Mam HRX217VKA i powiedziałbym ci, że jest podobny do tego z wiosłem, które masz teraz. Mój teść ma taką samą kosiarkę jak twoja, wierzę. To HRR, ale ma zatrzymanie ostrza i system napędu wiosłowego. Napęd selekcyjny w moim HRX wydaje się działać tak samo, im dalej go wciśniesz, tym szybciej jedzie. Napęd selekcyjny w zasadzie pozwala ustawić maksymalną odległość wciskania, aby zmaksymalizować to, gdzie chcesz. Gdy obracasz pokrętło na szybszą prędkość, szary uchwyt wysuwa się bardziej, więc masz więcej odległości do wciśnięcia i będzie szybciej. Uważam, że jest naprawdę szybki i mam swój ustawiony na minimum. Podoba mi się jednak pozycja uchwytu, o wiele lepsza niż wiosło. Możesz owinąć kciuk i palce wokół całego systemu, więc masz napęd w dół jako ustawienie, które chcesz, trzymając kierownicę. Więc to tak, jakby to był jeden kawałek.
Dzięki!

Udało mi się ponownie uruchomić moją kosiarkę. Działała przez około 15 minut, a następnie zgasła, z dymem wydobywającym się z wlotu. Stawiam na zawór. Widzę nadchodzącą wymianę, zamiast kłopotów z naprawą.