Lawn Care Forum banner

Honda HRX217HYA - Instrukcja serwisowa i regulacja mieszanki powietrze/paliwo

11K views 5 replies 5 participants last post by  tashalputnam  
#1 ·
Więc odebrałem kosiarkę Honda HRX217HYA z mojego lokalnego Home Depot i jestem z niej zadowolony na podstawie mojego koszenia w weekend.

Jedyne, co chciałbym wyregulować, to mieszanka uboga/bogata. Myślę, że mogę czuć zbyt dużo zapachu paliwa po stronie wydechu, a kosiarka lekko przerywa co około 4-5 sekund na biegu jałowym i pełnym przed włączeniem ostrza.

Sprawdziłem instrukcję i nie ma w niej żadnych wskazówek dotyczących regulacji gaźnika, w tym śrub regulacyjnych biegu jałowego lub ubogiej/bogatej mieszanki. Więc poszedłem do Hondy i wygląda na to, że odwołują się do tego w „instrukcji warsztatowej”, którą chętnie sprzedadzą w formie papierowej za 38,95 USD...co?

https://publications.powerequipment.honda.com/details/61VH7T00HYAE1

Czy istnieje łatwiejszy sposób na dokonanie tej niewielkiej regulacji bez konieczności wydawania $$$ na tę instrukcję warsztatową lub wożenia kosiarki do lokalnego serwisu? Kurczę...wydaje się to raczej słabym wsparciem, aby sprzedawać kosiarkę i nie podawać ogólnych regulacji gaźnika, w tym ustawień biegu jałowego i ubogiej/bogatej mieszanki.

Do wiadomości...używam TruFuel bez etanolu do silników 4-suwowych o liczbie oktanowej 92. Instrukcja obsługi stwierdza...

„Ten silnik jest certyfikowany do pracy na benzynie o liczbie oktanowej 86 lub wyższej.”
 
#2 ·
Jeśli jest na gwarancji, po prostu zaniósłbym go do dealera lub wymienił w Home Depot.

Używam benzyny bezołowiowej 91 oktan i nie mam żadnych problemów. Moja kosiarka ma problem z falowaniem przy pełnej przepustnicy po pierwszym uruchomieniu na zimno, ale i tak zawsze ustawiam przepustnicę na biegu jałowym, aby maszyna się rozgrzała. Po minucie to falowanie już nie występuje, więc prawdopodobnie ma to związek z automatycznym ssaniem.
 
#3 ·
Większość producentów ustawia swoje gaźniki tak, aby działały nieco bogato, aby silniki wytrzymały do wygaśnięcia gwarancji.

Musisz również wziąć pod uwagę, że wiele Hond ma automatyczne ssanie, co może być problemem.

Uruchomiłbym paliwo premium, aby sprawdzić, czy to pomoże, zanim zacznę bawić się proporcjami mieszanki paliwowo-powietrznej, chyba że naprawdę wiesz, co robisz (i nie potrzebujesz instrukcji); lub przejdź do przodu i kup instrukcję serwisową....

Mój Honda działa świetnie na paliwie premium i nie musiałem regulować żadnych ustawień fabrycznych w moim.

Jesteś w Dallas, więc w najgorętsze dni lata zrobi się piekielnie gorąco; zostawiłbym moje silniki chłodzone powietrzem nieco bogatsze, ponieważ gdy powietrze się nagrzeje, a silnik również, będzie działał znacznie lepiej, zwłaszcza jeśli spalasz paliwo premium. Kiedyś mieszkałem w Dallas. Smoła na asfalcie przyklejałaby się do twoich nagich stóp, gdybyś biegał po asfalcie latem. Po prostu użyłbym premium. Więcej oktanów! :thumbup:
 
#4 ·
Lust4Lawn said:
Moja kosiarka ma problem z falowaniem na pełnym gazie po pierwszym uruchomieniu na zimno, ale i tak zawsze ustawiam przepustnicę na biegu jałowym, aby maszyna się rozgrzała. Po minucie to falowanie już nie występuje, więc prawdopodobnie ma to związek z automatycznym ssaniem.
Interesujące. Moja kosiarka Honda również ma ten problem z falowaniem (brzmi to jak silnik, któremu zaraz zabraknie paliwa), ale pojawił się on dopiero niedawno - ma prawie 10 lat. Muszę uruchamiać ją z włączonym ssaniem przez kilka minut (to ssanie ręczne).