Lawn Care Forum banner

huis sprinkler systeem

318 views 7 replies 5 participants last post by  herein2023  
#1 ·
Hallo allemaal. Mijn sproeier-man heeft mijn oude HydroSaver-paneel vervangen door een ander model, omdat het oude niet meer werkte. Het oudere model had een digitaal scherm met de klok en datum erop. Het vervangende model dat hij me gaf, had een wijzerplaat met 2 wijzers, zoals een tijdschakelaar. Het werkt oké, maar de enige instelling die dit model heeft, is elke dag OF elke ANDERE dag. Dit is NIET goed, want als een maand 31 dagen heeft, activeert het apparaat mijn sproeier op een dag dat ik het water NIET mag laten lopen. Ik mag mijn systeem alleen op even dagen laten draaien. Daarom zou het in een maand met 31 dagen pas op de 2e van de maand weer moeten draaien. Dit apparaat draait echter elke tweede dag. Het oudere model dat niet meer werkte, was programmeerbaar voor EVEN dagen. Dus ik weet nu dat ik dit systeem (het heet de HYDRO SAVER 4 automatic controller) niet kan gebruiken. Ik wil dus NEXT zomer overstappen op een digitaal systeem dat zowel via de wandunit ALS een APP kan worden bediend. Het moet ook werken als ik GEEN wifi heb in een gebied waar ik ben, als ik niet thuis ben en het systeem wil bedienen. Als u een apparaat kunt aanbevelen dat dit doet, MAAR ik wil hier NIET veel geld aan uitgeven. Het moet ook redelijk eenvoudig te gebruiken zijn. Graag advies. Bedankt allemaal. Ik heb online gekeken – dit apparaat moet in mijn kelder op dezelfde plek worden geïnstalleerd waar de Hydro Saver 4 nu aan de muur hangt.

Attachments

#5 ·
Ik heb mijn Rachio gecontroleerd, het lijkt geen optie voor „even“ dagen te hebben, maar dat kunnen de schema's zijn waar ik momenteel naar kijk. Corrigeer me als ik het mis heb
Het vaste schema heeft even of oneven dagen.

#8 ·
Ik zal de uitzondering zijn en Hunter aanbevelen. Het zal alles doen wat je hebt opgesomd, hier is een link naar mijn Hunter-review. Ik begrijp echter uw opmerking niet waarin u zegt dat u het op afstand wilt bedienen als u niet thuis bent, zelfs als het geen wifi-toegang heeft.

De enige manier waarop dit zou werken, is als de controller een ingebouwde mobiele chip had waarvoor u maandelijks zou moeten betalen. De Hunter-controllers werken zonder wifi, maar u kunt ze niet op afstand bedienen zonder wifi, en u wilt echt de wifi-toegang om de meeste functies gemakkelijker te bedienen.

Als de kelderlocatie geen wifi heeft, zou u ofwel moeten accepteren dat u deze niet op afstand kunt bedienen, of u zou een wifi-extender of iets dergelijks moeten toevoegen om daar wifi-service te krijgen. Ik weet niets van Rachio, misschien heeft het een mobiele optie; misschien heb ik uw bedoeling met die opmerking ook verkeerd gelezen.
Rachio was geen optie voor mij omdat ik 24 zones nodig had en Rachio stopt bij maximaal 16.