Lawn Care Forum banner

Greensmaster 1000 advies

4.2K views 9 replies 9 participants last post by  vwbeaner  
#1 ·
Ik denk erover om een kooimaaier te kopen. Ik ben helemaal weg van strepen. Heb een greensmaster 1000 (1999) gevonden voor $400, maar hij heeft een kooi met 11 messen, dus ik zou een nieuwe kooi en een ondermes moeten kopen om op de ongeveer 0,75 inch maaihoogte te komen die ik denk te kunnen handhaven in New Jersey. Denk dat dat ongeveer 300-400 dollar kost als alles klaar is. Is het de moeite waard om er ĂĽberhaupt mee bezig te zijn, of moet ik op zoek gaan naar iets nieuwer dat al een kooi met 8 messen heeft? Of gewoon voor een nieuwe swardman gaan? Link naar de maaier hieronder. Wat zijn je gedachten? Mijn gazon is vrij klein. Ongeveer 1500 vierkante meter aan de voorkant. Zou achterin bij een roterende maaier blijven, omdat het huis op een heuvel staat.

https://www.ebay.com/itm/Toro-Greensmaster-1000-Reel-Mower/193239814847?hash=item2cfdfd92bf:g:nr0AAOSwm5Nd5o5w

#2 ·
Bewerken: Ik heb net een paar onderdelen geprijsd. Ik zou zeker de toro-route volgen, op voorwaarde dat de motor is onderhouden. Er zijn een paar golfbanen in de buurt van de verkoper, dus het lijkt erop dat de verkoper een baan is en hun vloot vervangt. Misschien wilt u bellen en de equipment manager vragen of ze bereid zouden zijn om voor 350 te verkopen, aangezien de eBay- en paypal-kosten ongeveer 50 dollar bedragen. Zo niet, dan kunt u nog steeds bevestigen dat er niets mis is.

#4 ·
Ik zou het werk doen. Ik heb geen ervaring met de maaier, maar ik ben best handig, dus ik denk dat ik er wel uit zou komen

#5 ·
Sorry voor de late reactie. Ik heb een 11-blads haspel op mijn GM1000 en ik heb het grootste deel van de zomer op 5/8" tot 7/8" gemaaid. Zeker, je krijgt wel wat achterblijvers, maar het zal prima snijden.

Als de Toro verder in goede staat is, zou ik ervoor gaan. Gebruik hem een seizoen en als je niet tevreden bent met de kwaliteit van de snede, kun je de haspel altijd verwisselen.

#6 ·
Harts said:
Als de Toro er verder goed uitziet, zou ik ervoor gaan. Gebruik hem een seizoen en als je niet tevreden bent met de kwaliteit van het snijden, kun je de maaicilinder altijd verwisselen.
Dit is echt een goed advies! Als je hier genoeg leest, zijn er horrorverhalen van nieuwe eigenaren van kooimaaiers die tegen betonnen stoepranden en onbekende voorwerpen in hun gazon aanrijden. Laat de oude maaicilinder het misbruik van de hoofdhuid en het verlagen van je maaihoogte op zich nemen en die onbekende voorwerpen vinden.

#7 ·
Ik gebruik momenteel de GM 1000 met een 11-blads haspel en ik handhaaf een HOC van 3/4 zonder problemen. Mijn voortuin helt zelfs een beetje. Je zou geen problemen moeten hebben, zolang alles in goede staat is. En @Harts & @TulsaFan hadden een aantal geweldige adviezen. Als je nog nooit een greensmower hebt gehad, is er een leercurve. Mijn buren hebben waarschijnlijk goed gelachen toen ze me vanuit hun ramen zagen proberen het "beest" te temmen voor de eerste paar keer maaien.

#8 ·
Romangorilla said:
Ik gebruik momenteel de GM 1000 met een 11-bladige haspel en ik handhaaf een HOC van 3/4 zonder problemen.
De haspeldiameter en het aantal bladen bepalen het hoogtebereik dat een bepaalde haspelmaaier aankan. Het is eigenlijk de afstand tussen de aangrenzende bladen in de haspel die bepaalt hoe hoog de grassprieten mogen zijn en toch worden gesneden. Minder afstand tussen de bladen betekent een hogere knipsnelheid en fijner snijden ten koste van het vermogen om toenemende lengtes van bladen aan te kunnen, en overeenkomstig, grotere afstand tussen bladen kan een groter bereik aan hoogtes aan, maar met een lagere knipsnelheid.

U kiest de haspel op basis van hoeveel het gras tussen de sneden groeit.

#10 ·
Ik heb net een nieuw ondermes, een 8-blads haspel, ondermesschroeven, lagers en afdichtingen voor de haspel besteld bij R&R Products en het totaal met verzendkosten en belastingen was net geen $400. Belastingen en verzendkosten waren $80. Het verwijderen van de haspel was gemakkelijker dan ik dacht dat het zou zijn.