Lawn Care Forum banner

Kruiskruid - Trekken of vernietigen?

4.8K views 10 replies 5 participants last post by  Greendoc  
#1 ·
Hallo allemaal - We hebben onlangs een terrasrenovatie gedaan en ik wist dat zaaien in de late lente moeilijk zou worden. Welnu, ik ben nu een herfstzaai in dit gebied aan het plannen en op zoek naar advies.

Ik dacht dat het voornamelijk vingergras was, dus ik heb quinclorac 75DF gespoten, en nu zie ik dat de helft ervan hanenpoot is!! Vingergras was weg.

Zal ik alles wat er is vernietigen, inclusief gras dat heeft overleefd, met de hand trekken, of is er iets dat ik kan gebruiken om hanenpoot aan te pakken? Ik zag op een andere post iets genaamd MSMA, maar het lijkt erop dat mensen het als laatste redmiddel gebruiken.

#3 ·
@gergelybg bedankt voor de reactie. Ik was van plan om het onkruid te proberen te doden en dan over een paar weken de gaten op te vullen met een doorzaai. Dus niet helemaal een volledige renovatie. De rest van de tuin deed het beter met de Seedsupstore ss5000 mix die ik had van de renovatie van vorig jaar in de andere delen van het terrasproject. Alleen deze ene plek van ongeveer 500 vierkante meter had het echt moeilijk.

#6 ·
Ik ben momenteel vingergras aan het bestrijden. Voor zover ik kan beoordelen, is trekken niet erg nuttig.
Ik gebruik glyfosaat. Zo laat in het jaar denk ik dat dat je beste optie is.
Mijn volgende keuze zou fluazifop zijn. Het is selectief, dus dat is goed, maar het heeft temperatuurbeperkingen en het is gemakkelijk om koel seizoen gras te beschadigen bij gebruik. Probeer zo nauwkeurig mogelijk te zijn in je metingen.
Daarna zou je tenacity kunnen overwegen, hoewel ik denk dat het voor volwassen planten een echte strijd zou zijn.

#7 ·
@cgeorg07 Ga je ervan uit dat het hanepoot is omdat het niet is gedood, of omdat je het duidelijk als zodanig hebt geĂŻdentificeerd? Hoe dan ook, volgens je foto's is er niet veel gras over, dus zoals ik naar mijn beperkte ervaring zeg, rook deze MF...