Er is de laatste tijd genoeg water geweest. Tussen irrigatie en de regen is water geen probleem geweest.
Het gras is super turf II met wat extra 4e millennium. Ik heb sinds de late lente/vroege zomer niet bemest. Ik zou nog een week of twee willen wachten om met de blitz te beginnen. Misschien moet ik nu beginnen?
Dit klinkt misschien dom, maar luister: heb je al een volledige wateraudit gedaan? (Zo ja, voel je vrij om het volgende te negeren).
Ik heb plekken gehad die er vrijwel precies zo uitzien. Ik heb alles geprobeerd wat er te proberen valt, behalve een daadwerkelijke irrigatieaudit.
TOEN ik het eenmaal deed, ontdekte ik dat mijn sproeiers behoorlijk (erg) ver uit de kalibratie waren (ik liet genoeg centimeters water vallen, MAAR dat water werd niet gelijkmatig verdeeld.) Dus ik heb mijn sproeiers heel zorgvuldig en precies vervangen/gekalibreerd met behulp van dit forum/youtube. (Hunter-rotoren vervangen door rainbird-rotoren en de platte sproeikoppen geüpgraded naar nieuwere hunter platte sproeikoppen. Ik had veel slechte koppen, dus het was logisch om gewoon te upgraden. Ik heb dit gedaan op basis van beoordelingen van anderen en ben erg blij met de resultaten)
Dat is wat dit type probleem uiteindelijk voor mij heeft opgelost. Ik weet niet zeker of het direct een droogteprobleem was OF dat het probleem met de waterverdeling secundaire ongedierteproblemen veroorzaakte, beide zijn mogelijk.