Ik ga dit journaal proberen.
9/8
Tweede toepassing van Glyhpo komt eraan. Dit zijn de enige foto's van voorheen die ik heb.
9/8
Tweede toepassing van Glyhpo komt eraan. Dit zijn de enige foto's van voorheen die ik heb.
Ik had wel wat minimale ervaring. Ik heb een tijdje in de verhuur van apparatuur gewerkt. Ze zijn super gemakkelijk te gebruiken. Doe het in het begin gewoon super langzaam en als je het eenmaal onder de knie hebt, ben je vertrokken.Ziet er goed uit! Ik ben dol op de kleur. Ik moet vragen, had je ervaring met het gebruik van een Harley-hark hiervoor? Ik heb meer dan 15.000 sqft en zou wat goed nivelleringswerk nodig hebben als ik een renovatie zou ondergaan. Benieuwd naar je ervaring met het bedienen ervan?
Ik kan me niet voorstellen dat je al klaar zou zijn met maaien. Ik heb er nog een of twee te gaan. Ik breng het altijd terug naar 2,5" voor de winter.Waarschijnlijk de laatste keer maaien vandaag. Ik kon mezelf er niet toe brengen om het op 2,5 te snijden. Vastgehouden aan de vertrouwde 3" HOC. Temperaturen in de vroege jaren 30 's nachts voor de komende week of zo. Zou klaar moeten zijn voor het seizoen. Wat doe ik nu ik al deze vrije tijd heb....
Afhankelijk van hoeveel vroege kruipende Charlie er is, vind ik het blanket-idee van tzone leuk, maar ik zou het "goed" proberen te doen door na een maaibeurt water te geven, een paar dagen te wachten en dan een beetje AS/Urea aan de mix toe te voegen met Tzone in de lage dosis (en dan een beetje zwaar op eventuele grote plekken). Ik weet niet zeker of je de vasthoudendheid nodig hebt.Poeh. De winter is zwaar geweest. Niet veel te doen in het gazon. Hutgazonkoorts.
We hebben ongeveer een week warm weer gehad waarbij de bodemtemperaturen omhoog gingen. Ik heb neergelegd wat ik beschouwde als een vrij vroege split-app van promadine. (Ik weet niet zeker of het verstandig was of niet) die warme periode veroorzaakte een behoorlijke onkruidgroei. Heb wat vogelmuur en beide PoA's die binnenkomen. Voor mijn renovatie afgelopen herfst had ik echt veel kruipende charlie. De renovatie heeft de oppervlakkige charlie verwijderd, maar het begint op te duiken. Ik trek het eruit zodra ik het zie. Het is het belangrijkste onkruid dat ik dit voorjaar wil bestrijden. Ik heb er min of meer mee ingestemd dat ik dit voorjaar/zomer wat Poa ga hebben. Ik ga doen wat ik kan om het onder controle te houden, maar ik heb veel gelezen over de eindeloze strijd ermee. Mijn gazon is klein. Ik ga vaak naar buiten en trek met de hand.
Als de lente begint te komen, probeer ik mijn hoofd te buigen over bemestingsapps. Ik denk (misschien verkeerd) dat ik een paar kleine apps van snelle N wil halen om het op gang te krijgen. Afzwakken rond mei en overschakelen op iets als Milo (nog geen ervaring met dit product). Ik zal GrubEx en Fungicide aanbrengen. De zomers in Zuid-TN zijn vrij lang en heet.
Ik heb mijn Red neck irrigatiesysteem redelijk afgesteld met Bhyve timers en een spinnenweb van slangen en sproeiers.
Ik heb twee gebieden die zelden zon krijgen, waardoor de TTTF niet erg goed aansloeg. Ik ben van plan wat kruipend rood in die gebieden te leggen. Ik heb hier geen PreM aangebracht.
Ik weet zeker dat ik een paar dingen gemist heb, maar dat is een beetje mijn lente/zomerplan.
Denk aan blanket Tzone & Tenacity vs. Spot spray? Frequentie?
Het is een lange post, maar het is een lange winter geweest. Ik ben een renovatie kwijtgeraakt in de zomer en als ik deze door de zomerhitte kan krijgen, zit ik dit najaar op een heel goede plek.
Alle input, advies, zorgen zijn welkom.
Bedankt voor het lezen,
Bharp