Lawn Care Forum banner

Volledig renovatiejournaal - 7b TTTF (Zuid-Midden-TN)

2K views 25 replies 4 participants last post by  TNFescue86  
#1 ·
Ik ga dit journaal proberen.

9/8

Tweede toepassing van Glyhpo komt eraan. Dit zijn de enige foto's van voorheen die ik heb.

#2 ·
9/15

Ik heb het gazon op de laagste stand gemaaid en mijn Sunjoe-verticuteermachine gebruikt om twee keer over het hele gazon te gaan. Uiteindelijk heb ik 9 zakken dood gras verzameld.

Image

Image

Image

Image

Image

Na al het vermoeiende harken huurde ik een Harley-hark en deed mijn best om het hele gazon te egaliseren (moeilijker dan ik dacht). Ik liet 9 kubieke meter gezeefde tuinaarde bezorgen en gebruikte het om een aantal van mijn echt lage plekken op te hogen.

4,5 kg CGI TTTF per 100 m² (650 m² totaal)
1,4 kg per 100 m² 12-12-12 en nog een toepassing 2 weken later.
Afgedekt met een lichte laag tuinaarde/compost/veenmos.

#3 ·
9/18 enige echte foto die ik heb van hoe het eruitzag na het zaaien.

Irrigatie - één 4-poorts Bhyve & één 2-poorts. Loopt 3-7 minuten per zone 3-4 keer per dag. Loopt 2-3 sproeiers per poort. Mijn dekking is niet perfect en sommige hoeken hadden moeite, maar het deed zijn werk.

Attachments

#5 ·
30-9 - Eerste snede 2" HOC

Dit was direct nadat Helene voorbij kwam. Ik was enorm bezorgd, maar ze hield het behoorlijk goed vol. Uiteindelijk ongeveer 5" regen over een paar dagen. Gelukkig geen grote stortbuien. Hoefde een tijdje niet te sproeien.

#6 ·
10/8 - Tweede snede 2,5" HOC

Weinig tot geen water geven, behalve op een paar hete plekken die de hele dag in de zon liggen. Ik merk dat er vogelmuur opkomt, maar ik ga het gewoon met de hand plukken en wachten tot het voorjaar met een behandeling. Ik heb geen MESO gebruikt omdat ik wist dat ik pleksgewijs moest zaaien, wat ik rond deze tijd begon te doen.

#10 ·
31-10

Mijn tweede toepassing van 26-0-0 GreenCharge gedaan. Er is ongeveer 0,25 regen gevallen, dus het zou goed bewaterd moeten zijn.

Ik heb wat poa zien opkomen. Ik weet niet zeker hoe ik het ga aanpakken of dat ik het gewoon laat tot volgende herfst. Er zijn nogal wat plekken die niet groen worden zoals de rest van het gazon. Ik weet niet echt waarom, maar het is irritant. Die plekken groeien ook niet dik en lijken qua groei achter te blijven.

De strijd tegen de bladeren is begonnen.

#12 ·
Ziet er goed uit! Ik ben dol op de kleur. Ik moet vragen, had je ervaring met het gebruik van een Harley-hark hiervoor? Ik heb meer dan 15.000 sqft en zou wat goed nivelleringswerk nodig hebben als ik een renovatie zou ondergaan. Benieuwd naar je ervaring met het bedienen ervan?
Ik had wel wat minimale ervaring. Ik heb een tijdje in de verhuur van apparatuur gewerkt. Ze zijn super gemakkelijk te gebruiken. Doe het in het begin gewoon super langzaam en als je het eenmaal onder de knie hebt, ben je vertrokken.

Huur ook een emmer voor het opruimen
Bekijk wat YouTube
Laat het bedrijf waar je huurt je laten zien hoe je het moet gebruiken.

De mijne is zeker niet professioneel waterpas, maar veel beter dan het was.

#14 ·
Image

11/11

8e snede. Mijn HOC verhoogd naar 3". Besloten om de dubbele streep met de duwmaaier te proberen. Het kostte me een minuut om het patroon onder de knie te krijgen, maar ik denk dat het er veel beter uitziet dan de enkele streep. Ik heb ongeveer 3 uur onkruid gewied in mijn achtertuin, voornamelijk vogelmuur.

Bios en meer N gaan deze week naar beneden. Het groeiseizoen lijkt nog ongeveer 3-4 weken te duren. Bodemtemperaturen nog steeds dicht bij 70.

#15 ·
Laatste bemesting van het seizoen.

350 ml per 100 m² - 26-0-2
110 ml per 100 m² - RGS

Ik denk dat ik wat engerlingenproblemen in de achtertuin heb, maar met de kou die eraan komt, vraag ik me af of het de moeite waard is om BioAdvanced 24hr Grub Killer te gebruiken of om ze eind maart te proberen te krijgen....

Ik ga dit weekend de HOC weer terugbrengen naar 2,5 en dat is misschien wel het einde.

#16 ·
Waarschijnlijk de laatste maaibeurt vandaag. Ik kon mezelf er niet toe brengen om het op 2,5 te knippen. Vastgehouden aan de vertrouwde 3" HOC. Temperaturen in de vroege jaren 30 's nachts voor de komende week of zo. Zou klaar moeten zijn voor het seizoen. Wat doe ik nu ik al deze vrije tijd heb....

#17 ·
Waarschijnlijk de laatste keer maaien vandaag. Ik kon mezelf er niet toe brengen om het op 2,5 te snijden. Vastgehouden aan de vertrouwde 3" HOC. Temperaturen in de vroege jaren 30 's nachts voor de komende week of zo. Zou klaar moeten zijn voor het seizoen. Wat doe ik nu ik al deze vrije tijd heb....
Ik kan me niet voorstellen dat je al klaar zou zijn met maaien. Ik heb er nog een of twee te gaan. Ik breng het altijd terug naar 2,5" voor de winter.

#19 ·
Pff. De winter is zwaar geweest. Niet veel te doen op het gazon. Hutgazonkoorts.

We hebben ongeveer een week warm weer gehad waarbij de bodemtemperaturen omhoog gingen. Ik heb wat ik beschouwde als een vrij vroege split-app van promadine neergelegd. (Weet niet zeker of het verstandig was of niet) Die warme periode veroorzaakte een behoorlijke onkruidgroei. Kreeg wat vogelmuur en beide PoA's komen eraan. Voor mijn renovatie afgelopen herfst had ik echt veel kruipende zenegroen. De renovatie heeft de oppervlakkige zenegroen verwijderd, maar het begint weer op te duiken. Ik trek het eruit zodra ik het zie. Het is het belangrijkste onkruid dat ik dit voorjaar wil bestrijden. Ik heb er me een beetje bij neergelegd dat ik dit voorjaar/zomer wat Poa zal hebben. Ik ga doen wat ik kan om het onder controle te houden, maar ik heb veel gelezen over de eindeloze strijd ermee. Mijn gazon is klein. Ik ga er vaak uit en trek het met de hand.

Als de lente begint, probeer ik mijn hoofd te buigen over bemestingsapps. Ik denk (misschien heb ik het mis) dat ik een paar kleine apps van snel N wil gebruiken om het op gang te krijgen. Afbouwen rond mei en overschakelen op iets als Milo (nog geen ervaring met dit product). Ik zal GrubEx en Fungicide toepassen. De zomers in Zuid-TN zijn behoorlijk lang en heet.

Ik heb mijn *******-irrigatiesysteem redelijk op orde met Bhyve-timers en een spinnenweb van slangen en sproeiers.

Ik heb twee gebieden die zelden zon krijgen, waardoor de TTTF niet erg goed aansloeg. Ik ben van plan wat kruipend rood in die gebieden te leggen. Ik heb hier geen PreM toegepast.

Ik weet zeker dat ik een paar dingen ben vergeten, maar dat is zo'n beetje mijn lente/zomerplan.

Gedachten over blanket Tzone & Tenacity vs. spot spray? Frequentie?

Het is een lange post, maar het is een lange winter geweest. Ik ben een renovatie kwijtgeraakt in de zomer en als ik deze door de zomerhitte kan krijgen, zit ik dit najaar in een heel goede positie.

Alle input, advies, zorgen zijn welkom.

Bedankt voor het lezen,
Bharp

#23 ·
Poeh. De winter is zwaar geweest. Niet veel te doen in het gazon. Hutgazonkoorts.

We hebben ongeveer een week warm weer gehad waarbij de bodemtemperaturen omhoog gingen. Ik heb neergelegd wat ik beschouwde als een vrij vroege split-app van promadine. (Ik weet niet zeker of het verstandig was of niet) die warme periode veroorzaakte een behoorlijke onkruidgroei. Heb wat vogelmuur en beide PoA's die binnenkomen. Voor mijn renovatie afgelopen herfst had ik echt veel kruipende charlie. De renovatie heeft de oppervlakkige charlie verwijderd, maar het begint op te duiken. Ik trek het eruit zodra ik het zie. Het is het belangrijkste onkruid dat ik dit voorjaar wil bestrijden. Ik heb er min of meer mee ingestemd dat ik dit voorjaar/zomer wat Poa ga hebben. Ik ga doen wat ik kan om het onder controle te houden, maar ik heb veel gelezen over de eindeloze strijd ermee. Mijn gazon is klein. Ik ga vaak naar buiten en trek met de hand.

Als de lente begint te komen, probeer ik mijn hoofd te buigen over bemestingsapps. Ik denk (misschien verkeerd) dat ik een paar kleine apps van snelle N wil halen om het op gang te krijgen. Afzwakken rond mei en overschakelen op iets als Milo (nog geen ervaring met dit product). Ik zal GrubEx en Fungicide aanbrengen. De zomers in Zuid-TN zijn vrij lang en heet.

Ik heb mijn Red neck irrigatiesysteem redelijk afgesteld met Bhyve timers en een spinnenweb van slangen en sproeiers.

Ik heb twee gebieden die zelden zon krijgen, waardoor de TTTF niet erg goed aansloeg. Ik ben van plan wat kruipend rood in die gebieden te leggen. Ik heb hier geen PreM aangebracht.

Ik weet zeker dat ik een paar dingen gemist heb, maar dat is een beetje mijn lente/zomerplan.

Denk aan blanket Tzone & Tenacity vs. Spot spray? Frequentie?

Het is een lange post, maar het is een lange winter geweest. Ik ben een renovatie kwijtgeraakt in de zomer en als ik deze door de zomerhitte kan krijgen, zit ik dit najaar op een heel goede plek.

Alle input, advies, zorgen zijn welkom.

Bedankt voor het lezen,
Bharp
Afhankelijk van hoeveel vroege kruipende Charlie er is, vind ik het blanket-idee van tzone leuk, maar ik zou het "goed" proberen te doen door na een maaibeurt water te geven, een paar dagen te wachten en dan een beetje AS/Urea aan de mix toe te voegen met Tzone in de lage dosis (en dan een beetje zwaar op eventuele grote plekken). Ik weet niet zeker of je de vasthoudendheid nodig hebt.

#20 ·
Image

Image

Image

Image

Eerst het seizoen afsnijden!

Ziet er op sommige plekken erg goed uit en op andere wat ruw. Ik hoop dat een kleine N-stoot het zal opfleuren.

Ik moet wat egaliseren en op 2 plekken dicht schaduwzaad planten.

#22 ·
3-9-2025

1 van de 4 toepassingen voor mei.

26-0-0 ----> 0,11 kg N per 100 m2
0-0-25 ----> 0,06 kg K per 100 m2

Het gazon knapte echt op in ongeveer 48 uur.

Vandaag maaien. Kan mezelf er nog steeds niet toe brengen om lager dan 7,5 cm te maaien....

#25 · (Edited)
Het groen komt hier in Middle TN volledig tot zijn recht. Erg blij met de vooruitgang sinds afgelopen herfst. Trek nog steeds dagelijks winteronkruid. Ik hoop dat ik de zomerhitte kan doorstaan.

3,5" HOC. 2e pre-emergent gaat over ongeveer 2 weken naar beneden. Heb wat Poa-problemen, maar ik heb iets speciaals (iykyk) dat per post komt.

#26 ·
Het is een tijdje geleden sinds ik voor het laatst heb gepost.

De renovatie gaat momenteel erg goed, op een paar problemen na. We hebben een erg natte lente gehad, dus het was moeilijk om de TTTF droog te houden (veel föhnen van het gazon). De echte test komt wanneer de volle hitte van de zomer intreedt (doe-het-zelf sproeisysteem over een paar weken uit en gecontroleerd).

Lente Regiment Tot Nu Toe:

Maaien

Eerste paar keer maaien 2" HOC (2), vroege lente 2,5" (3), nu maaien op 3" HOC (gras groeit als een gek) en ga PGR proberen. Alles inpakken vanwege annua.

Pre-emergent

Gesplitste toepassing van Prodiamine 65WG. 1e 18 feb / 2e 9 apr (5 gram)
- De grond warmde dit jaar vroeg op, ongeveer 5 dagen. Ik heb de eerste toepassing misschien te vroeg gedaan en ik denk dat ik volgend jaar misschien wacht en een volledige toepassing doe in plaats van een gesplitste. Ik zie een redelijk goede controle, maar het is moeilijk te zeggen (veel regen/snelheid?). Ik heb behoorlijk wat winter-/herfstonkruid dat is blijven hangen en heb dat dienovereenkomstig behandeld.

Bemesting

Grondtest toonde K-tekort aan

1 lb op N per 1000 sf verdeeld over 4 toepassingen (om de 2 weken) 26-0-0
- zoals aanbevolen voor TTTF door University of TN Turf Management.
0-0-25 bij elke toepassing van N om de K-niveaus te verhogen

Ik heb veel bovengroei gezien, wat me zorgen baart voor de zomer, maar we zullen zien.

Bio - Stimulantia

7-0-0 IJzer & 0-0-2 Micro Green - 30-daagse toepassingen. Vanaf vorige week overgeschakeld op gesplitste toepassingen.
Humuszuur & RGS - elke 30 dagen
Vloeibare beluchting - 3 maanden

Herbiciden

Triv, Annua, Klaver, Oxalis, Vogelmuur, Paarse Viooltjes, onkruid met de kleine witte bloemen, kleine hoeveelheid kruipend zenegroen (met de hand verwijderd zo snel mogelijk. groot probleem vorig jaar), krabgras, siergras en een paar breedbladige onkruiden.

Tenacity/Tzone zijn effectief geweest, minus de klaver, paarse viooltjes, krabgras.
Tenacity/Tzone/Velocity/Sticker - meest effectief. Sloeg Triv & Annua ook terug

Heb mijn Drive XLR nog niet op krabgras geprobeerd.
Paarse Viooltjes - een borstel nemen en de bladeren met glyco schilderen.

Fungicide
Eerste toepassing van Disease Ex deze week. Zenuwachtig over deze. Zuid-TN is heet, vochtig en is erg vochtig geweest. Ga proberen dit tot september onder controle te houden. Bruine vlekken komen veel voor.

Hoe dan ook, sorry voor de lange post. Moest even bijpraten. Als je dit tot hier hebt gelezen, waardeer ik het en hoop ik dat je er iets aan hebt. Disclaimer Ik ben zeker geen expert. Gewoon een vader met een gazonverslaving die leert door te proberen en te falen.