Lawn Care Forum banner

Aanbevelingen voor elektrische hogedrukreinigers?

24K views 29 replies 16 participants last post by  Theycallmemrr  
#1 ·
Momenteel bekijk ik deze. Ik heb nog nooit iets van Greenworks gehad. Fatsoenlijk spul?

#3 ·
Ik ben eigenlijk dol op elektrische hogedrukreinigers. Ik heb een goedkope Greenworks 2000 psi die ik voor 95% van de taken gebruik. Ik gebruik de benzine-reiniger bijna nooit, simpelweg omdat ik zelden zoveel vermogen nodig heb, sterker nog, ik denk dat het de afwerking van mijn aluminium terrasmeubelset zou kunnen verpesten, terwijl de elektrische geweldig is in het verwijderen van pollen, oud voedsel, vogelpoep, enz. Hetzelfde geldt voor de composiet vlonderplanken.

De enige richtlijn die ik de OP kan geven, is dat ik deze lente de Dewalt 20v Power Washer heb gekocht. Ik zou dat artikel vermijden. Het was lachwekkend ondermaats. In principe niet anders dan mijn slang met een sproeikop. Ik probeerde er mijn terras mee schoon te maken en heb hem dezelfde dag nog teruggebracht.

#4 ·
Karcher zou een mooie budgetvriendelijke optie moeten zijn. Matt van Obsessed Garage zegt dat ze "een betere constructie, motoren en pomp hebben dan 99% van de goedkope hogedrukreinigers voor consumenten." Ik heb een Kranzle in mijn nieuwe garage geplaatst, maar ze zijn prijzig. Comet is naar verluidt een goede middenklasse optie.

#5 ·
gm560 said:
Ik ben eigenlijk dol op elektrische hogedrukreinigers...
+1, ze zijn geweldig voor het wassen van auto's en andere klusjes in huis. Ongetwijfeld is er voor sommige taken geen vervanging voor de pure kracht van een benzine hogedrukreiniger - maar net als bij OPE op batterijen hebben ze zeker hun plaats. :thumbup:

#6 ·
Toen ik voor een dealer van zwaar materieel werkte (denk aan graafmachines en bulldozers) hadden we een speciale wasruimte binnen met een grote, permanent geĂŻnstalleerde, elektrisch aangedreven hogedrukreiniger. Gewoon de lans oppakken en aan de slag gaan. Een unit op benzine zou een fortuin hebben gekost om zo dag in dag uit te laten draaien. Onlangs was ik bij een QT (benzinestation) en merkte dat het gebouw was voorbereid voor een centraal geplaatste hogedrukreiniger, vermoedelijk elektrisch. Ze liepen naar buiten, sloten een haspelwagen aan en waren in een mum van tijd de stoepen en de parkeerplaats aan het wassen.

#7 ·
Goed punt. Er zijn een aantal krachtige elektrische hogedrukreinigers. Ik denk dat de grootste beperking bij de gangbare modellen voor consumenten de grootte is van de motor/pomp die je kunt gebruiken op een typisch 120V/20A circuit.

#8 ·
De elektrische zijn absoluut een haalbare optie. 2000 psi is geweldig voor de meeste schoonmaakwerkzaamheden in huis. Ik vind het fijn om de schuttingplanken niet te beschadigen. Ik vind het ook fijn om mijn hogedrukreiniger 's nachts te kunnen gebruiken zonder de buren te storen.
Ik ga kijken naar de merken die je noemde, @Ware.

Bedankt, jongens.

#9 ·
Ik heb vorig jaar mijn elektrische hogedrukreiniger verkocht nadat ik de benzine Simpson 3300 PSI-unit met de Honda-motor had gekocht en ik heb er zeker spijt van. Ik ben dol op mijn benzine hogedrukreiniger, maar er zijn ook momenten waarop ik alleen de elektrische nodig heb (auto's wassen, snel schoonmaken van gras/vuil op de oprit). Ik had een Greenworks 1800 PSI-unit die ik voor $100 van FB Marketplace had gekocht en ik had er geen problemen mee.

Ik ben op zoek naar een nieuwe en ik ga voor de Karcher. Ik ga voor de opstelling die Matt van Obsessed Garage heeft. Ik heb nog steeds een loodgieter nodig om twee kraanwateraansluitingen in mijn garage te installeren en dan koop ik de kit van zijn website.

Het enige dat me ervan weerhoudt om vaker met een hogedrukreiniger te werken, is de ergernis van al die slangen en de initiële installatie.

#10 ·
Dit is iets waar ik net veel tijd en onderzoek aan heb besteed. Mijn doelen waren voor een aantal schoonmaaktaken in huis (beton/gevelbekleding/hekwerk) en het wassen van de auto. Elektrische hogedrukreinigers voor huiseigenaren worden beperkt door de standaard 120V/15A's. De PSI kan met deze vermogenslimiet maar zo hoog worden, en met deze beperking is er een omgekeerde relatie tussen PSI en GPM.

Idealiter wil je dat beide hoog zijn. De hoogste PSI elektrische hogedrukreiniger voor huiseigenaren is de Greenworks 3000, maar die haalt 1,1 GPM bij die druk, en de bruikbare druk is misschien 2200 als je YouTube-testers bekijkt. Hoge flow versnelt de tijd. Het model met de hoogste flow voor huiseigenaren is de Active VE52 met ongeveer 2 GPM maar 1800 max PSI (ongeveer 1200 bruikbaar). Een hogere flow wordt aanbevolen voor het wassen van de auto. Hogere PSI wordt aanbevolen voor het schoonmaken van buiten.

Ik heb naar de Greenworks-modellen gekeken. Hoewel ze 2000+ PSI en 1 GPM hebben, vond ik het niet fijn hoe de motor bleef draaien tijdens het stationair draaien. Ik heb gekozen voor de elektrische hogedrukreiniger van DeWalt. Hij heeft een iets lagere PSI voor een iets hogere GPM, maar hij heeft de automatische stopmotor die uitschakelt bij stationair draaien, en het is de enige die ik heb gezien met luchtbanden.

Hoge PSI-modellen halen 2000 PSI en 1,1 GPM voor $250+. De meeste modellen uit het middensegment kosten ongeveer $150 voor 1600 PSI en ongeveer 1,2 GPM. De modellen voor autodetailing met 1600 PSI/2GPM kosten ongeveer $200.

Opmerking: Ik heb niet naar Kranzles gekeken, want die kosten $1.000+.

#12 ·
DuncanMcDonuts said:
Ik heb naar de Greenworks-modellen gekeken. Hoewel ze 2000+ PSI en 1 GPM hebben, vond ik het niet fijn hoe de motor bleef draaien tijdens het stationair draaien.
Mijn Greenworks draait niet tenzij je de trekker overhaalt. De enige keer dat hij draait als je de trekker niet overhaalt, is als je niet alle lucht uit de waterslang hebt gehaald voordat je hem aanzette.

Ik heb een 2000psi Greenworks en ben er perfect tevreden mee voor waar ik hem voor gebruik.

Ik zou oorspronkelijk een Karcher kopen, maar het lijkt erop dat hun kwaliteit achteruit is gegaan.

#13 ·
Hier is mijn Kranzle-opstelling. Ik heb hem een paar keer gebruikt voordat we verhuisden, maar ik heb nog geen kans gehad om de ingebouwde opstelling te testen. Ik heb onze loodgieter de inlaatzijde laten aanleggen. Er zijn een paar dingen die ik daar misschien anders had gedaan, maar ik denk dat het prima zal werken.

#14 ·
Ware said:
Hier is mijn Kranzle-opstelling. Ik heb hem een paar keer gebruikt voordat we verhuisden, maar heb nog geen kans gehad om de ingebouwde opstelling te testen. Ik heb onze loodgieter de inlaatzijde laten aanleggen. Er zijn een paar dingen die ik daar misschien anders had gedaan, maar ik denk dat het prima zal werken.

@Ware
Leuk met warm en koud. Ik heb erover nagedacht om met zo'n opstelling te gaan voordat ik mijn goedkope Greenworks kocht.

#15 ·
Ik zou zeggen dat het afhangt van uw gebruik en hoeveel vermogen u nodig heeft. Als het gaat om licht hogedrukreinigen rond het huis en voornamelijk om uw auto te wassen, is elektrisch geweldig. Matt van Obsessed promoot nu de Active elektrische hogedrukreiniger https://www.obsessedgarage.com/collections/active-pressure-washing-solutions/products/active-ve52-pressure-washer en voor $210 is het een geweldig klein apparaat. Ik heb de Active en heb ook een Stihl benzine hogedrukreiniger die een beest is, maar overkill voor het wassen van uw auto. Het is erg fijn om een elektrische te hebben die aan en uit gaat wanneer u hem nodig heeft en niet zo luidruchtig is als een benzine wasmachine. De Active werkt ook goed met een foam canon, maar we zullen moeten afwachten hoe lang hij het volhoudt. Tot nu toe ben ik er niet door teleurgesteld, maar hij heeft niet de kracht die de benzine wasmachine heeft, maar goed genoeg voor mijn behoeften. Ik heb naar de Kranzle gekeken, maar hij is prijzig en ik had geen interesse om hem te installeren zoals de vorige poster, maar het is een zeer geavanceerde set-up.

#16 ·
Ik kreeg de spx3000 oorspronkelijk in 2018. Het was een opknapbeurt van Amazon en werkte geweldig tot ik hem verkocht. Meer gekregen dan ik ervoor betaald heb. De 32k+ beoordelingen zijn niet verkeerd. Ik gebruikte het om onze afschuwelijke, met mos begroeide en vuile patio, oude vloerkleden/matten, auto's etc. te wassen.

Ik heb geĂĽpgraded naar de Sun Joe SPX 3500
https://www.amazon.com/dp/B076TLS7F6/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_fabc_DPZ4V0YZDQ4DDDDY94QH

Ik heb hem pas één keer gebruikt. Hij werkt voorlopig goed. Kan geen commentaar geven op de lange termijn. Ik heb wel geüpgraded naar de HDX-slang en die is geweldig.

Dat gezegd hebbende, als ik wist dat ik zelfs 5+ jaar in een huis zou blijven, zou ik investeren in een Kranzle K1622. Het gemak ervan is verbazingwekkend, om het op te pakken en te gaan.

#17 ·
PodScot said:
DuncanMcDonuts said:
Ik heb naar de Greenworks-modellen gekeken. Hoewel ze 2000+ PSI en 1 GPM hebben, vond ik het niet fijn hoe de motor bleef draaien tijdens het stationair draaien.
Mijn Greenworks draait niet tenzij je de trekker overhaalt. De enige keer dat hij draait als je de trekker niet overhaalt, is als je niet alle lucht uit de waterslang hebt gehaald voordat je hem aanzette.

Ik heb een 2000psi Greenworks en ben er perfect tevreden mee voor waar ik hem voor gebruik.

Ik wilde oorspronkelijk Karcher kopen, maar het lijkt erop dat hun kwaliteit achteruit is gegaan.
Het zouden de Greenworks Pro-modellen met de borstelloze motoren kunnen zijn die het total stop-systeem niet lijken te hebben.

#18 ·
Een handvol buren hebben de handen ineengeslagen en een benzine-aangedreven hogedrukreiniger gekocht die we delen. Het hangt natuurlijk af van het type buren dat je hebt en hoe lang je van plan bent in de buurt te wonen, maar het werkt verrassend goed voor de beperkte keren dat we hem moeten gebruiken. Er was een voormalige buurman die de regels boog en hem af en toe voor langere tijd uit de buurt haalde. Zelfs voordat ze verhuisden, gebeurde het maar een paar keer en ze waren open en eerlijk en vroegen eerst om toestemming.

Ik wilde er een om onze auto's te wassen en de benzine-aangedreven was te krachtig, dus kocht ik een 20A Kranzle en ik heb de benzine-aangedreven hogedrukreiniger sindsdien nergens meer voor gebruikt. Ik heb hem gebruikt om mijn gestempelde betonnen terras, pannendak, oprit, stoelen voor aan het meer, zowat alles schoon te maken en hij heeft genoeg kracht. Toegegeven, hij kost ongeveer 8 keer de prijs van degene die in de eerste post wordt genoemd.

#19 ·
Ware said:
Goed punt. Er zijn een aantal krachtige elektrische hogedrukreinigers. Ik denk dat de grootste beperking bij de gewone modellen voor consumenten de grootte is van de motor/pomp die je kunt gebruiken op een typisch 120V/20A circuit.
Ik zou 30A 240v twist-locks moeten toevoegen aan mijn "must-haves" in een aangepaste woning/garagebouw. Lasser/plasmasnijder, verwarming, hogedrukreiniger, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos!

#22 ·
DuncanMcDonuts said:
PodScot said:
DuncanMcDonuts said:

Ik zou oorspronkelijk een Karcher kopen, maar het lijkt erop dat hun kwaliteit achteruit is gegaan.
Het zouden de Greenworks Pro-modellen met de borstelloze motoren kunnen zijn die geen totaal stopsysteem lijken te hebben.
Het borstelloze Pro-model heeft wel een automatische start/stop.

Vanmiddag heb ik de Greenworks Pro GPW2301 opgehaald om uit te proberen. Om eerlijk te zijn, ik ben super onder de indruk van het ding. Het is gebouwd als een tank. De turbodop die in de doos zit, werkt geweldig.

Maar er zijn nog 2 andere modellen waar ik benieuwd naar ben. Misschien neem ik die mee naar huis om te testen.

#23 ·
@Ware - Mooie opstelling. Wist niet dat je van autodetailing hield.

Hier is mijn opstelling met een AR Blue TSS Hot. Specifiek gemaakt om warm water te verwerken. Ik heb een mobiele Kranzle-eenheid en kan met zekerheid zeggen dat ik mijn AR beter vind. Beide zouden echter de topklasse zijn en vergelijkbaar.

Ik gebruik ook warm water voor de mijne, wat autodetailing in de winter een fluitje van een cent maakt.

Ik weet dat we zijn afgedwaald, maar voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn in een langetermijninvestering, zou ik aanraden om iets soortgelijks in je garage te bouwen.

#24 ·
JayGo said:
Het borstelloze Pro-model heeft wel een automatische start/stop.

Vanmiddag heb ik de Greenworks Pro GPW2301 opgehaald om uit te proberen. Om eerlijk te zijn, ik ben super onder de indruk van het ding. Het is gebouwd als een tank. De turbodop die in de doos zit, werkt geweldig.

Maar er zijn nog 2 andere modellen waar ik benieuwd naar ben. Misschien neem ik die mee naar huis om te testen.
Het is goed om te weten dat de GPW2301 dat wel doet. Ik heb voornamelijk naar de 2700- en 3000-PSI-modellen gekeken en je kon het stationaire geluid horen in de videorecensies. Een ander goed beoordeeld model dat ik heb bekeken, was het 2300 PSI-model van Ryobi en dat heeft ook geen automatische stopfunctie.

#25 ·
JerseyGreens said:
@Ware - mooie opstelling. Wist niet dat je van autodetailing hield.

Hier is mijn opstelling met een AR Blue TSS Hot. Speciaal gemaakt voor warm water. Ik heb een mobiele Kranzle-unit en kan met zekerheid zeggen dat ik mijn AR beter vind. Beide zouden echter de grote competities zijn en vergelijkbaar.

Ik gebruik ook warm water voor de mijne, wat autodetailing in de winter een fluitje van een cent maakt.

Ik weet dat we zijn afgedwaald, maar voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn in een langetermijninvestering, zou ik aanraden om iets soortgelijks in je garage te bouwen.
Zo blij dat je dit hebt gepost. Ik heb de aankoop uitgesteld en een paar keer met de Kranzle heen en weer gegaan. :thumbup:

#26 ·
Tmank87 said:
JerseyGreens said:
@Ware - mooie opstelling. Wist niet dat je van autodetailing hield.

Hier is mijn opstelling met een AR Blue TSS Hot. Specifiek gemaakt om heet water aan te kunnen. Ik heb een mobiele Kranzle-eenheid en kan met zekerheid zeggen dat ik mijn AR beter vind. Beide zouden echter de topklasse zijn en vergelijkbaar.

Ik gebruik ook heet water voor de mijne, wat autodetailing in de winter een fluitje van een cent maakt.

Ik weet dat we zijn afgedwaald, maar voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn in een langetermijninvestering, zou ik aanraden om zoiets in je garage te bouwen.
Zo blij dat je dit hebt gepost. Ik heb de aankoop uitgesteld en een paar keer met de Kranzle heen en weer gegaan. :thumbup:
Daarom hou ik van deze community!

Matt verkoopt de ARRTSS-HOT niet - in feite zegt hij in zijn tests (die ik waardevol vond) dat de HOT niet eens nodig is, omdat de reguliere TSS behoorlijk hoge temperaturen aankan.

Ik sprak met AR Blue NA en ze vertelden me ronduit dat de binnenkant van het "HOT"-model is opgewaardeerd en lieten me zelfs zien welke onderdeelnummers er tussen de twee verschilden.

Bekijk kleenrite corp - ze hebben de beste prijs. Als je echt geĂŻnteresseerd bent in deze opstelling, kan ik je mijn facturen sturen - ik heb zelfs Matt's Mosmatic-pistoolopstelling gemaakt (voor een fractie van wat hij rekent).

Ik ben meer een autodetailing-gek en dan een gazonverzorgingsgek!