Lawn Care Forum banner

Kruipend struisgras vs. Veldbeemdgras

10K views 10 replies 7 participants last post by  numb3rs  
#1 ·
Ik had afgelopen lente een vreselijke poa triv-uitbraak in mijn gazon en heb het afgelopen jaar honderden plekken uitgegraven en opnieuw ingezaaid. Hoewel het enorm is verbeterd, vind ik nog steeds enkele plekken met ongewenste grasachtige onkruiden en ik probeer ze te verwijderen om verdere verspreiding te voorkomen. Gisteren heb ik deze plekken eruit getrokken. Kan iemand me vertellen of je denkt dat dit plekken zijn van poa trivialis of kruipend struisgras? Het trekt eruit als een tapijt, ligt plat op het gazon, de pollen lijken zich via uitlopers te verspreiden en de grasbladen voelen rubberachtig aan. Deze plekken bevinden zich in mijn schaduwrijke delen van mijn gazon en ik woon in NH, dus misschien is het triv dat niet in rust gaat? Of ik zou het liever kruipend struisgras hebben, zodat ik het selectiever kan behandelen met Tenacity. Ik waardeer alle gedachten!

#5 ·
numb3rs said:
Kijk naar de punt van het grasblad, als het bootvormig is zoals bij bluegrass, dan is het poa. Als het volledig plat is met een puntige punt en prominente nerven, dan is het bentgras. Bentgras groeit ook volledig plat, terwijl triv behoorlijk omhoog steekt.
Uitstekende informatie. Ik ga voor triv-gras dat niet in rust is. Je kunt het uitgraven, maar ga zeker verder dan het gras dat je ziet, want die uitlopers reizen en zitten minstens 4 inch diep. Omdat het niet in rust is, kun je een paar keer Roundup proberen, maar ga verder dan je ziet vanwege de reizende uitlopers. Graven is de beste optie als het geen enorm gebied is.

#9 ·
Het lijkt erop dat de meesten het erover eens zijn dat het waarschijnlijk poa triv is. Het is interessant hoe poa triv er het hele jaar door anders uit kan zien. Het is echter logisch dat het waarschijnlijk triv is, aangezien ik in het voorjaar zeker veel triv-plekken had.

Het is jammer dat er geen geweldige oplossing is om poa triv te verwijderen, behalve het continu uitgraven en/of glyfosaat.

Wordt dit gewoon een voortdurende strijd waarbij ik plekken moet blijven verwijderen en ze gaandeweg opnieuw moet inzaaien?

#10 ·
jpzsports said:
Het lijkt erop dat de meesten het erover eens zijn dat het waarschijnlijk poa triv is. Het is interessant hoe poa triv er het hele jaar door anders uit kan zien. Het is echter logisch dat het waarschijnlijk triv is, aangezien ik in het voorjaar zeker veel triv-plekken had.

Het is jammer dat er geen geweldige oplossing is om poa triv te verwijderen, behalve het continu uitgraven en/of glyfosaat.

Wordt dit gewoon een voortdurende strijd waarbij ik plekken moet blijven verwijderen en ze opnieuw moet inzaaien?
Het is helaas het duivelsgras, je zult er lange tijd mee moeten vechten. Blijf het gewoon uitgraven. Als je één kleine uitloper in de grond laat, komt het gewoon weer terug bij koeler weer en begint de ellende opnieuw.