Lawn Care Forum banner
Status
Not open for further replies.

Gids voor gazon in het koele seizoen

Tags
lawn guide
2 reading
473K views 83 replies 52 participants last post by  MacLawn  
#1 ·
Gereserveerd

#3 ·
Deze thread vervangt de sticky "Populaire threads voor het koele seizoen", dus ik vervang deze erdoor. Ik denk dat we ons nog steeds zullen houden aan één sticky thread per subforum, maar g-man heeft de basis gelegd met de index van populaire onderwerpen hierboven. Uitstekend werk. :thumbup:

#7 ·
gregonfire said:
Ik denk erover om de granulaire Dithiopyr-route te volgen.. Ik kan in de buurt geen lokale plek vinden die granulaat zonder stikstof verkoopt. Zou het oké zijn om de Lesco 19-0-7 te nemen die HD verkoopt, of een andere route te volgen?
De Lesco-route is oké. Het is de Tier 1-aanpak. Het kleine probleem is het voeden van het gazon en het stimuleren van de groei in het vroege voorjaar. De voordelen van de PreM zijn naar mijn mening de moeite waard.

Ik heb hier een thread aangemaakt zodat leden de bekende lokale bronnen van gazonproducten kunnen plaatsen. Kijk of er een plek bij jou in de buurt is. Lokale bronnen Ik zal het ook aan de hoofdpagina toevoegen.

#8 ·
gregonfire said:
Ik kan geen lokale plek in de buurt vinden die korrelig zonder stikstof verkoopt.
Bekijk een SiteOne in uw omgeving. Ik herinner me dat Tsmith daar 0-0-7 kreeg. Maar qua kosten... Ik zou u aanraden om Prodiamine te kopen.

Save
#10 ·
Ik ben van plan om in de herfst van 2018 een herstel door te zaaien, maar ik ben vorig jaar een gedeelte (misschien 50-70 sq') kwijtgeraakt aan engerlingen en wil dat gebied in het voorjaar repareren. Samen met de nuttige info in deze PDF die gman deelde, vraag ik me af of ik niet beter 100% PRG kan gebruiken voor snelle kieming, met de wetenschap dat ik in de herfst met TTTF zal doorzaaien. Ik denk dat ik gewoon zo snel mogelijk een placeholder moet plaatsen om het onkruid tot de herfst buiten te houden. Zelfs als ik het gras in de late zomer door hitte verlies, kan het me niet schelen, want ik zal het in de herfst repareren, ik wil gewoon modder van de poten van de honden houden voor de periode april-augustus. Uiteraard de Prodiamine in dat gebied overslaan en Tenacity gebruiken voor het zaaien.

Tips voor het zaaien in het voorjaar: http://www.extension.purdue.edu/extmedia/AY/AY-20-W.pdf

#18 ·
Niet overdrijven. Ik doe iets soortgelijks. Ik wil een jaar lang bescherming tegen onkruid. Ik heb mijn aanpak in de loop der jaren veranderd. Afmetingen (granulair) in het vroege voorjaar, dan de rest van het jaar prodiamine (spray). De voorjaars-preM beschermt tegen vingergras, de herfst-preM beschermt tegen POA annua (onder andere winterannuelen).

#19 ·
g-man said:
Geen overkill. Ik doe iets soortgelijks. Ik wil een jaar lang bescherming tegen onkruid. Ik heb mijn aanpak in de loop der jaren veranderd. Afmetingen (granulair) in het vroege voorjaar, dan de rest van het jaar prodiamine (spray). De lente preM beschermt tegen krabbengras, de herfst beschermt tegen POA annua (onder andere winterannuelen).
Moet je ooit in de herfst overslaan om opnieuw te zaaien? Ik eindig altijd met kale plekken of slechte plekken die opnieuw moeten worden ingezaaid vanwege de honden en gewoon algemeen voetverkeer/omstandigheden.

#20 ·
Ik zaai niet door. Met kbg is dat niet nodig. Dit komt van een andere post waar iemand een soortgelijke vraag stelde.

g-man said:
KBG hoeft niet doorgezaaid te worden zoals TTTF. Goede bemesting zorgt ervoor dat het zich verspreidt en gaten bedekt. Ik heb vorig september een irrigatiekop verplaatst. KBG verspreidde zich zo veel dat ik de kop dit jaar niet kan vinden (HOC op ~45 mm). Ik weet dat het zich binnen een gebied van 2 voet bevindt. Zodra ik de zone aanzet, zal ik hem vinden.
Dus ik heb eindelijk de kop gevonden. Hier is een foto. Het staat in het midden. Zie je het? Het voelt als het spelen van Waar is Wally?

Er zat in september aarde rond deze kop. Ik maakte een gat van 5 inch voor de kop en vulde het met aarde. De kbg vulde het.

Dat zwarte mondstuk is zo groot als een nikkel.

#26 ·
Ik weet dat zaaien in de lente verspilling is, maar als je geen gras hebt om mee te beginnen, is het dan zo erg (het irriteerde me echt dat ik geen gras in mijn achtertuin had)? Ik heb mijn huis 18 maanden geleden gekocht en had niets in mijn achtertuin behalve vuil. Begonnen met zaaien in februari en nu een weelderig groen gazon. Van plan om dit najaar opnieuw te zaaien om het wat dikker te maken.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.