Lawn Care Forum banner

Bedrijf heeft mijn tuin verwoest met stenen

11K views 57 replies 24 participants last post by  Tx_LawnNerd  
#1 ·
Hé mede-gazonnerds,

Ik ben normaal gesproken niet iemand die probeert een bedrijf te bekritiseren, maar ik voel me verplicht om jullie allemaal te waarschuwen voor een bedrijf in DFW dat ernstige schade heeft aangericht aan mijn hobby van het maaien met een rolmaaier. Toen ik contact opnam om mijn bezorgdheid te uiten voorafgaand aan de facturering, vertelden ze me dat ze contact met me zouden opnemen en 4 dagen later en meerdere telefoontjes en e-mails hadden ze nog steeds niet gereageerd en ze lijken onmiddellijk 1.350 in rekening te brengen. Er lagen niet alleen grote stenen in mijn tuin na hun egalisatie, maar het lijkt er ook op dat ze de gecontracteerde 6 kubieke meter niet hebben verspreid (wat een zegen bleek te zijn gezien het materiaal dat ze gebruikten).

Ook, als iemand een betere manier heeft om dit aan te pakken of advies over juridische stappen, zou ik alle feedback op prijs stellen. Hieronder staat een foto van mijn tuin eerder in het seizoen ter referentie en dan een e-mail die ik hen stuurde nadat ze me de volledige prijs van de service in rekening brachten nadat ik hen op de hoogte had gebracht van het probleem.

Voor de service:

Na egalisatie:

Als je dit zo lang hebt uitgehouden, dan ben je misschien geïnteresseerd in het lezen van de hele e-mail:
Beste Purple Care,

Deze boodschap gaat over het egaliseren en topdressen met zand dat is uitgevoerd in [REMOVED]. Op dit moment heb ik 5 keer contact opgenomen met uw kantoor, 3 keer gemaild met foto's en slechts één telefoontje teruggekregen op de eerste dag dat ik de problemen meldde. Ik nam contact op en sprak met Paige om 16:31 uur op 13 mei 2021, wat zo snel was als ik het voltooide werk kon inspecteren. Ter referentie, uw bemanning was diezelfde dag om 15:39 uur klaar. Op dat moment gaf u aan dat de bemanning de klus niet als voltooid had gemarkeerd en dat u daarom de kosten niet op mijn kaart had gezet. In plaats van dat uw bedrijf contact met me opnam over de gemelde problemen, die aanzienlijk waren, koos u ervoor om me de volgende ochtend als eerste kosten in rekening te brengen, ondanks dat u de gemelde problemen had en op de hoogte was van mijn zorgen.

Op 14 mei stuurde ik drie afbeeldingen zoals gevraagd door Paige in één e-mail, een video van mij die de stenen verzamelde in een andere, en een derde e-mail die mijn zorgen documenteerde, aangezien ik op dat moment geen verdere communicatie had ontvangen. Ik probeerde ook het hoofdnummer op uw website te bellen om te zien of ik eindelijk met iemand anders dan een klantenservicemedewerker (CSR) kon spreken, maar kon alleen met een andere CSR spreken. Ze zei dat ze met de eigenaar had gesproken die de directeur van de operaties had aangewezen om zelf de kwaliteitscontrole uit te voeren, dat ze geen oplossing konden bespreken totdat de QC was voltooid, en dat ze ver achterliepen, dus ze had geen idee wanneer ze de QC-controle konden uitvoeren, maar gaf aan dat het lang kon duren. Ik vroeg, zoals een dag of twee, volgende week? Ze zei dat het langer kon duren.

Na verdere beoordeling is de directeur van de operaties Brandon Damborsky, die een van de twee mensen was die het werk uitvoerden. Dus, adviseert u me dat de persoon die het meest bekend is met het werk dat is voltooid, zich niet kan baseren op zijn eigen herinnering aan het werk de dag nadat het is voltooid? Dit lijkt een zeer dun verhulde vertragingstactiek te zijn. Dit hele probleem had opgelost kunnen worden met een simpele telefoontje.

Op dit moment, na meerdere pogingen om contact op te nemen met een beslisser, geen verdere communicatie te hebben ontvangen en de vertragingstactieken van uw bedrijf, heb ik ervoor gekozen om de kosten te betwisten met Discover. Ik heb ook een claim geopend bij de Better Business Bureau. Mocht ik het nodig hebben, dan ben ik bereid om de onderstaande foto's, samen met de documentatie die ik heb en afbeeldingen, naar de kleine vorderingenrechtbank te brengen en schadevergoeding te eisen voor de uren die ik heb moeten besteden aan het verzamelen van de stenen die uw bedrijf over elke hoek van mijn tuin heeft verspreid en, mogelijk, om het gazon te vervangen als ik niet kan maaien zonder mijn maaier te beschadigen als gevolg van de stenen.

Mijn claim om de kosten te betwisten is tweeledig:
1. Er is ander materiaal dan zand (omdat het stenen bevatte) gebruikt en daarom waren de materialen niet zoals beschreven/overeengekomen. Op de vraag bij aankomst zei Brandon dat het drievoudig gezeefd zand was en dat de klonten te wijten waren aan vocht en dat ze voor alle zekerheid alle klonten zouden oppakken die niet zouden breken of op stenen leken
2. Ik heb niet de gecontracteerde hoeveelheid materialen ontvangen. Op basis van de aanhangwagen waarmee u het zand heeft vervoerd, een aanhangwagen van 16 ft 2,5 ton die ongeveer 82 inch breed is, inclusief de spatborden, en 27 inch hoge zijwanden op basis van de aankomstafbeelding hieronder, zou uw bemanning maximaal ongeveer 3 kubieke meter hebben kunnen vervoeren, niet de 6 die in de offerte/factuur staat. 3 kubieke meter zou u ook op het dubbele van de gewichtsklasse van de aanhangwagen hebben gezet, alleen met het zand, exclusief de apparatuur en de grond en het gazon dat zich aan de voorkant van de aanhangwagen bevond (gebaseerd op het gemiddelde drooggewicht van zand van 1,3 ton per kubieke meter). Dit geeft verder aan dat er geen manier was dat u 6 kubieke meter zand op de aanhangwagen had kunnen passen waarmee u aankwam, aangezien dat bijna 8 ton zand zou zijn geweest (ervan uitgaande dat het droog was, wat minder weegt) + de 320 lbs strooier en grond/gazon die u op de aanhangwagen had. Om 6 kubieke meter zand te leveren, zou de aanhangwagen bijna massief zand van voor naar achter moeten zijn geweest en de volledige hoogte van uw aanhangwagenwanden moeten hebben ingenomen.

Afbeelding die wordt gebruikt om kubieke meter claims te maken: voel je vrij om me hierop te controleren

#4 ·
BobLovesGrass said:
Bewerk uw adres uit de post-d-brief.

Ik wens u veel succes, ze zitten duidelijk fout.
Bedankt voor de opmerking, ik heb het bewerkt en verwijderd. Waardeer de bevestiging. Ik wil geen klootzak zijn. Maar ze hebben me lang genoeg aan het lijntje gehouden, ik overweeg juridische stappen en verzoek hen te betalen om dit te laten verwijderen en te vervangen door nieuw gras om het risico op de stenen te elimineren

#6 ·
DuncanMcDonuts said:
De foto is niet zo ver ingezoomd, maar uit de oogtest ziet het eruit als ongeveer 6 kubieke yards materiaal. Uw andere klachten zijn geldig. Ik zou woedend zijn over dat materiaal als het triple gezeefd zand zou moeten zijn.
Bedankt voor de feedback!

Het eerste deel van de trailer had grond en graszoden erop die niet naar mijn tuin gingen, dus het is echt alleen het midden. Toen ik de berekening maakte, lijkt het erop dat het ergens tussen de 3 en maximaal 4 kubieke yards is, maar het is een benadering omdat ik er niet aan dacht om er met een meetlint naartoe te gaan voordat ze begonnen.

Ook bezit ik een tandem-as aanhanger en een 5 ton dumper en ik koos ervoor om het werk uit te besteden omdat 6 kubieke yards zand zelfs de 5 ton dumper qua gewicht over de capaciteit zou hebben gebracht en de hoogst gewaardeerde aanhanger die ik online kon vinden een laadvermogen van 2,5 ton had. Ik weet dat niet iedereen zo voorzichtig is met hun laadvermogen, maar ik wil nooit dat de verzekeringsmaatschappij een claim afwijst omdat ik overgewicht heb als er een ongeluk gebeurt.

#7 ·
Sommige kaartbedrijven hebben geschillenfuncties. Misschien wilt u kijken of de uwe dat heeft en die functie gebruiken om de kosten van de kaart te halen. De BBB is een beetje verouderd en niet iets waarop de wereld vertrouwt om te kopen. Ik zou dat niet als hamer gebruiken. Het spijt me dat je hiermee te maken hebt. Het is ook een goede herinnering voor mij als kleine ondernemer om dit soort troep niet te laten etteren en het onmiddellijk aan te pakken. Ik zou je geld hebben terugbetaald, we zouden het probleem hebben opgelost, of beide. Ik zit niet in die branche, maar servicebedrijven zijn allemaal hetzelfde op een gegeven moment. Het schrijven van de restitutiecheque is een pijn, maar niet de pijn waard van een boze klant die al zijn vrienden kan vertellen hoe waardeloos het bedrijf is dat je bezit. Het schrijven van die cheque is ook een geweldige "corrigerende tik" om te nemen, zodat je niet twee keer dezelfde fout maakt. Succes. Hopelijk maakt iemand het goed.

Gewoon nieuwsgierig. Niet slim zijn. Wat denk je dat het goed zal maken? Ze kunnen je een terugbetaling geven. Maar dat haalt de rots niet uit je tuin. Krijgen ze een ploeg om de tuin te kammen en stenen op te rapen? Ik weet niet zeker wat het bedrijf doet om het op te lossen, maar dat is hun probleem. Niet de jouwe.

#8 ·
Ik denk niet dat je je eigen gazon zou moeten repareren vanwege hun acties, maar als je het uiteindelijk wel moet doen, heb ik gezien hoe een veegmachine met gemak stenen uit het gras haalt. Mijn schoonvader heeft een grindoprit en huurt af en toe de Echo Power-veegmachine en haalt de stenen uit zijn gras en terug op de oprit. Hier is een video ervan in actie: https://youtu.be/4VO-tCxunBM

(Ik realiseer me dat je dit waarschijnlijk al weet, maar ik dacht dat ik het met je zou delen voor het geval je het niet weet)

#9 ·
Die creditcardkosten worden ZO SNEL MOGELIJK betwist als ik u was, vooral als het bedrijf niet reageert. Dit is ook de reden waarom ALLES wat ik in mijn leven koop, via een creditcard gaat (met automatische betaling elke maand). Van wat ik heb ontdekt, worden de meeste bedrijven erg nerveus als je de creditcardkosten ter discussie stelt. Ik ken de details niet, maar ik kan me voorstellen dat het niet goed voor ze is.

#10 ·
JRS 9572 said:
Sommige van de kaartbedrijven hebben een geschillenfunctie. U kunt controleren of die van u dat heeft en die functie gebruiken om de kosten van de kaart te halen. De BBB is een beetje verouderd en niet iets waarop de wereld vertrouwt om te kopen. Ik zou dat niet als hamer gebruiken. Het spijt me dat je hiermee te maken hebt. Het is ook een goede herinnering voor mij als kleine ondernemer om dit soort shit niet te laten etteren en het onmiddellijk aan te pakken. Ik zou je geld hebben terugbetaald, we zouden het probleem hebben opgelost, of beide. Ik zit niet in die branche, maar servicebedrijven zijn op een gegeven moment allemaal hetzelfde. Het schrijven van de restitutiecheque is een pijn, maar niet de pijn waard van een boze klant die al zijn vrienden kan vertellen hoe waardeloos het bedrijf is dat je bezit. Het schrijven van die cheque is ook een geweldige "klap" om te incasseren, zodat je niet twee keer dezelfde fout maakt. Succes. Hopelijk maakt iemand het goed.

Even een vraagje. Niet om slim te zijn. Wat denk je dat het goed zal maken? Ze kunnen je een terugbetaling geven. Maar dat haalt de rots niet uit je tuin. Krijgen ze een ploeg om de tuin te kammen en stenen op te rapen? Ik weet niet zeker wat het bedrijf doet om het op te lossen, maar dat is hun probleem. Niet de jouwe.
Hé JRS 9572, ik heb de kosten al betwist en documentatie ingediend. Ik heb ook een klein bedrijf en ben waarschijnlijk meer bezorgd over mijn reputatie dan ik zou moeten zijn, maar zou liever aan de kant van de gulden regel dwalen dan de winst te maximaliseren. Daarom heb ik aanzienlijk veel tijd besteed aan het proberen een effectief antwoord te krijgen om met hen samen te werken voordat ik dit plaatste.

Wat het goed maakt, is een moeilijke vraag. In eerste instantie dacht ik dat ik zou betalen voor de oorspronkelijke tijd van hun mensen en hen zou laten komen om me te helpen stenen te verzamelen en ik zou het prima hebben gevonden. Ze hadden de kosten kunnen betwisten met de leverancier die hen dat zand verkocht en ze zouden alleen de kosten van de arbeid kwijt zijn om te helpen stenen op te rapen. Maar aangezien ze me kosten in rekening hebben gebracht nadat ze wisten dat er problemen waren, en daarna radiostilte tegen me hebben gehouden, voel ik me niet zo inschikkelijk en heb ik ook uren besteed aan het verzamelen van stenen, dus de hulp van hun team gaat naar mijn mening niet zo ver en ik heb een beter begrip van de omvang van het probleem dat ze hebben veroorzaakt. Als ze me hadden terugbetaald of me geen kosten in rekening hadden gebracht en een ploeg hadden laten komen om stenen op te rapen, zou ik waarschijnlijk geen aanvullende rechtsmiddelen hebben gezocht. Op dit moment, als ze mijn geschil betwisten en de kosten blijven bestaan, zal ik ze voor de kleine vorderingenrechter dagen en vergoeding vragen voor de tijd die is besteed aan het verzamelen van stenen en mogelijk ook vergoeding vragen van een ander bedrijf om het correct te doen.

#11 ·
Jeremy3292 said:
Die creditcardafschrijving wordt ZO SNEL MOGELIJK betwist als ik het was, vooral als het bedrijf niet reageert. Dit is ook de reden waarom ALLES wat ik in mijn leven koop, via een creditcard gaat (met automatische betaling elke maand). Van wat ik heb ontdekt, worden de meeste bedrijven erg nerveus als je de creditcardafschrijving ter discussie stelt. Ik ken de details niet, maar ik kan me voorstellen dat het niet goed voor ze is.
Hier ook, automatische betaling van het volledige bedrag en die miles sparen :). Ik heb de betwisting op de tweede dag vermeld en daarna 3 dagen geen terugbelverzoeken of e-mailreacties gehad. Ik ben de betwisting op maandag begonnen zodra de afschrijving was geboekt en ik de betwisting kon starten. Bedankt voor de feedback

#12 ·
OK_Bermuda said:
Ik denk niet dat je je eigen gazon zou moeten repareren vanwege hun acties, maar als je dat uiteindelijk wel moet doen, heb ik gezien hoe een powerbezem met gemak stenen uit het gras haalt. Mijn schoonvader heeft een grindoprit en huurt af en toe de Echo Power-bezem en haalt de stenen uit zijn gras en terug op de oprit. Hier is een video ervan in actie:

(Ik realiseer me dat je dit waarschijnlijk al weet, maar ik dacht dat ik het met je zou delen voor het geval je het niet weet)
WOW, dat wist ik niet. Dat ziet er veel completer uit dan mijn verticuteermachine. Ik krijg de grote dingen, maar de kleine dingen worden met de hand geplukt. Nu ik de grote dingen eruit heb, ga ik misschien de borstelopzet op mijn zwaardvechter proberen. Als dat niet werkt, denk ik dat ik naar een nieuw speeltje ga kijken. Bedankt voor de input, dit geeft me hoop!

#15 ·
Slim 1938 said:
Ik weet dat het klote is, maar ik zou nu beginnen met het verwijderen van de stenen voordat het gras groeit en het nog moeilijker maakt om ze te verwijderen. Misschien een van die krachtige rugzakblazers huren of een stofzuiger gebruiken voor een deel ervan. Het is allebei klote. Ik voel met je mee, broeder.
Ik heb elke avond stenen met de hand geplukt en de verticuteermachine gebruikt om de meeste grote stenen eerst op te rapen. Ik heb gisteravond mijn oude kooimaaier tevoorschijn gehaald en kon maaien op iets minder dan 1/2 inch en heb maar 2 stenen in de voortuin geraakt. Ik ga de achtertuin nog niet eens proberen.

#18 ·
Zoals een andere poster al zei, is BBB enigszins verouderd en gebruiken weinigen het tijdens het kopen. De gemiddelde gebruiker bekijkt echter Google-recensies. Ik zou uw recensie van dit bedrijf daar plaatsen met een sterrenbeoordeling. Ik suggereer niets, maar "buren" kunnen ook een recensie plaatsen die de service niet daadwerkelijk heeft gebruikt.

Veel succes, dat is een klap in de maag.

#22 ·
Ik zou ze op elk social media platform en Google reviews plaatsen. Maar aangezien je zelf een klein bedrijf hebt, is het waarschijnlijk een betere financiële beslissing om wat vrienden uit te nodigen, wat bier te drinken, de stenen op te ruimen en wat cornhole te spelen als de klus geklaard is. Minder stress dan proberen om met ze te vechten over het geld.

#24 ·
TJ_FortWorth said:
Slim 1938 said:
Misschien gaan we er allemaal mee door en laten we een slechte recensie achter in jouw naam. Kijk hoe snel ze het goed maken.
Ik heb ze bekeken op Google Review. Het lijkt erop dat de eigenaar daar heel snel reageert op een slechte recensie (eigenlijk behoorlijk bits), en het lijkt erop dat een "buurman" al heeft gereageerd!
Hun reacties op slechte recensies zijn verschrikkelijk

#25 ·
ag_fishing said:
TJ_FortWorth said:
Slim 1938 said:
Misschien gaan we er allemaal vandoor en laten we een slechte recensie achter in jouw naam. Kijk hoe snel ze het goed maken.
Ik heb ze bekeken op Google Review. Het lijkt erop dat de eigenaar daar heel snel reageert op een slechte recensie (eigenlijk behoorlijk bits), en het lijkt erop dat een "buurman" al heeft gereageerd!
Hun reacties op slechte recensies zijn verschrikkelijk
Hoe meer ik las, hoe meer mijn ogen en kaak opengingen. Ik weet niet hoe iemand zo een bedrijf runt en gelooft dat het oké is. Ik denk dat daarom ethiek bestaat -> wachtrij voor de "bedrijfsethiek" gif van Billy Madison.

#26 ·
Het spijt me te zien/horen wat je is overkomen! Ik heb vorig jaar een gerenommeerd bedrijf voor gazon egalisatie laten komen om mijn gazon te egaliseren en nadat ze klaar waren en ik mijn gazon water gaf, zag ik veel kiezels, maar lang niet zoveel als jij. Ik belde en klaagde en de vestigingsmanager kwam langs en bood zijn excuses aan en hielp me tientallen kiezels op te rapen. Hij bood aan om zijn ploeg terug te sturen met meer zand om halverwege de zomer gratis opnieuw te egaliseren, maar ik ben niet op dat aanbod ingegaan. Ik heb met hulp van mijn 6-jarige een paar honderd kiezels opgeraapt in 4-5 dagen. Ik kon ze allemaal verwijderen voordat ik ging maaien met een kooimaaier. Ik weet dat het een pijn is, maar jouw situatie is veel ernstiger! Ik zou ze zeker voor de rechtbank dagen als ze niet meewerken. Succes!