Even kijken, je bent op Long Island in de staat New York - een klimaat dat niet heel erg verschilt van dat in New Hampshire - je bent waarschijnlijk wat warmer in de zomer en wat milder in de winter.
Mijn ervaring is dat in schaduwrijke delen van een gazon dat voldoende vocht krijgt, NIETS
Poa trivialis overtreft. Nou ja, misschien zou mos het kunnen uitdagen. Aan de andere kant, in de volle zon en een goed gedraineerde omgeving, doet
Poa trivialis het in de zomer niet erg goed en gaat het in rust tijdens de hitte en droogte van juli. Maar zelfs in een zonnige omgeving zal
Poa trivialis het goed doen in de lente, vooral in een natte lente (is dat niet in feite de definitie van de lente in het noordoosten? "April showers ...") dus men kan niet ontsnappen aan het probleem van
Poa trivialis in ons klimaat.
Ik denk niet dat het echt een kwestie is van zaadkeuze om
Poa trivialis te overtreffen - het is meer een kwestie van het veranderen van de omgevingsomstandigheden zodat
Poa trivialis het niet goed doet en je een ander grassoort kunt kiezen die het wel goed doet.
Als je er echt zeker van wilt zijn dat je niet meer met
Poa trivailis te maken hebt, is mijn suggestie om naar Atlanta te verhuizen en graszoden van Bermuda-gras te installeren.
Een van de grote problemen die ik heb gevonden, is dat als je al
Poa trivialis hebt, je bijna zeker
triv zaad in de grond hebt. Glyphosaat zal ook niet alle
Poa trivialis doden, vooral als de glyfosaat niet in de lente is aangebracht. De omstandigheden om nieuw zaad te laten ontkiemen zijn ook perfect voor de ontkieming van
triv zaad, en ook om niet-helemaal-dode
Poa trivialis aan te moedigen om te herstellen. Om succes te hebben met
Poa trivialis eliminatie, moet je herhaalde toepassingen van glyfosaat doen, met 2-3 weken "braakliggen" tussen elke toepassing. Het andere alternatief waar ik goede resultaten mee heb gehad, is om glyfosaat aan te brengen op alle identificeerbare
Poa trivialis plus ongeveer 20 cm meer rondom, de (dode)
Poa trivialis graszode uit te snijden en nieuwe graszode of stekken te installeren van een donorsectie van je gazon die triv-vrij is.