Lawn Care Forum banner

Succesverhalen over kruipend beemdgras? Op zoek naar advies - 7B - New Jersey

2.3K views 10 replies 3 participants last post by  supa  
#1 ·
Ik ben in Zone 7b, New Jersey, met net geen 10.000 vierkante meter gazon en heb deze zomer gemaaid op een HOC van 4 inch met irrigatie, omdat ik dacht dat ik voornamelijk TTTF had. We hebben hier behoorlijk wat hitte gehad, dagen van 90 °F+, hoge luchtvochtigheid, en merkten dat delen van het gazon bruin werden. Voordat ik laatst ging maaien, heb ik wat tijd besteed aan het beseffen dat de Jonathan Green Black Beauty Ultra waarmee ik afgelopen herfst had doorgezaaid, er na het verticuteren en beluchten prachtig uitzag, maar werd geconcurreerd door kruipend struisgras. Tenminste, dat denk ik. Sommige plekken zijn bruin geworden, andere zijn groen, maar allemaal dikke lagen tapijt. Ik heb de HOC verlaagd naar 3,5 inch in de hoop dat dit het gras meer zou helpen overeind te staan, maar het struisgras is solide 8+ inch als ik er met mijn hand doorheen ga en het omhoog trek, zelfs na het maaien, omdat het plat ligt. De meeste uitlopers zijn bruin en droog en de toppen zijn groen. Het meeste 'vilt' dat ik vorig jaar heb verwijderd, moet struisgras zijn geweest.

In mijn ~48 uur onderzoek sinds ik hier alles over heb geleerd, lijkt het erop dat de meeste mensen proberen het te verwijderen met Tenacity om het gazon dat ze hebben te redden, of met glyfosaat en opnieuw te beginnen, terwijl ze Tenacity jaren later nog steeds opnieuw moeten aanbrengen vanwege de veerkracht van het struisgras. De andere leesmateriaal dat ik zie, is voor het beheer van golfbanen, waar het positief wordt gebruikt en geteeld.

Mijn gazon is niet vlak en is hobbelig. Ik bezit momenteel twee roterende maaiers en geen kooimaaiers. Een zelfrijdende met een minimale HOC van ~1,8 inch, een Honda HRR-model, en een John Deere E130 met een ~1 inch HOC. Uit wat ik tot nu toe heb gelezen, is zelfs de 1 inch HOC niet laag genoeg voor struisgras.

Op dit punt lijkt het erop dat welke weg ik ook insla, het wat hard werken, tijd, geld en chemische toepassingen gaat kosten om het op te lossen. Of dat nu het vernietigen van het gazon is, het behandelen van bestaand gazon met Tenacity gedurende jaren terwijl er wordt doorgezaaid, of proberen om 10.000 vierkante meter om te zetten in een HOC op golfbaanniveau.

Is er hier iemand die succesvolle ervaringen heeft gehad met struisgras? Ik ga mijn zoektocht op deze site voortzetten, maar tot nu toe lijken het allemaal horrorverhalen te zijn.

#3 ·
Bedankt voor de reactie. Ik ga wat meer onderzoek moeten doen, maar ik denk dat het goedkoper/gemakkelijker wordt om op dit moment een volledige renovatie te doen in plaats van vasthoudendheid, aangezien het struisgras overal is.

Ik heb een klein, vlak gebied dat op dit moment voornamelijk uit struisgras bestaat, ~600 sq.ft. Denk je dat het bestaande struisgras de komende maanden tot de herfst geleidelijk van 3,5-4" naar minder dan 1" kan worden teruggebracht? Ik weet niet zeker hoe het zal gaan, maar op dit moment heb ik weinig te verliezen.

#4 ·
Hier in mijn eigen huis (NJ) is kruipend struisgras een onkruid. Ik heb Tenacity en handmatig trekken gebruikt om er veel van te verwijderen. Ik zie op dit moment een paar plekken die op andere plaatsen zijn opgedoken, maar het is grotendeels onder controle.

In het huis van mijn schoonvader in PA heeft hij praktisch een volledig gazon van kruipend struisgras. Niet uit vrije wil, moet je weten. Het laatste zaad dat hij heeft gezaaid, was 30 jaar geleden. Hij maait op 'misbruikende' hoogtes met een zitmaaier als hij eraan toekomt. Toen ik er afgelopen winter was, merkte ik hoe groen zijn gras was, ondanks dat het 30-nog wat graden was en midden in de winter. Na wat beter te hebben gekeken, was het grootste deel ervan kruipend struisgras. Ik ga je vertellen dat het mogelijk is om een gazon van kruipend struisgras te hebben dat tot 2" is gemaaid. In zijn geval heeft hij een beekje dat door de achtertuin loopt en is de hele tuin over het algemeen zacht door de hoge grondwaterstand. Kruipend struisgras heeft veel water nodig. En het houdt van schaduw (waarschijnlijk vanwege het extra water). In jouw geval zou ik de maaier nemen met de meeste zuigkracht/lift en je 600 sqft op 1,5-2" beginnen te maaien. Voed het, geef het water, maai het wekelijks of vaker. Geef het een maand de tijd en als het verandert in wat je wilt, dan is dat geweldig. Zo niet, dan heb je nog tijd voor een renovatie deze herfst.

#5 ·
Bedankt voor de reactie en een beetje hoop met betrekking tot het gazon van uw schoonvader. Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar ik ga kijken of ik kan werken met wat ik heb voordat ik drastische veranderingen aanbreng. Hoe meer ik leer over gazononderhoud, hoe meer ik een hekel heb aan wat ik heb.

Ik bevind me aan de voet van een heuvel, heb een kreek aan de overkant van de straat op ongeveer 60 meter afstand, hoog grondwater. Tijdens hevige regenval raakt het regenwaterafvoersysteem van de stad meestal overbelast en loopt het terug op onze straat, zelfs terug in een gedeeld Frans afvoersysteem tussen meerdere eigendommen dat een erfdienstbaarheid heeft via onze perceelgrens. Is de afgelopen 5-10 jaar erger geworden doordat buren aan beide kanten van mij al hun bomen hebben gekapt en er schijnbaar zwaardere regenval is.

Ik zal dat kleine gedeelte als testgebied gebruiken en kijken hoe het gaat.

#7 ·
Denk je dat ik tijd verspil door te proberen deze teststrook geleidelijk aan 1-2" te brengen in plaats van te scalperen en die hoogte te behouden? Mijn Honda HRR heeft stappen van 0,5" en de JD Rider stappen van 0,25". Het is twee dagen geleden dat ik voor het laatst heb gemaaid met de duwer op 3,5", was van plan om het vanavond of morgen weer een stapje lager te zetten, moet de zakkenvuller op de zitmaaier zetten.

Het grootste deel van mijn gazon staat in de volle zon, 8+ uur per dag. Het ene gedeelte dat het laagst is en het meest in de schaduw ligt (4-6 uur zon) ziet er het beste uit van mijn hele terrein, maar blijft erg zacht en bestaat voornamelijk uit struisgras. Ik heb ongeveer 0,5" water gegeven om de 3 dagen met irrigatie via een Rachio-controller, die ik het afgelopen jaar heb moeten instellen. Ik moest de afgelopen maand handmatig een aantal zones laten draaien, omdat het de hittegolf niet aankon vanwege voorspelde neerslag die er nooit kwam. Veel geleerd over hoe slecht mijn dekking en efficiëntie waren. Heb een mason jar-test gedaan op het voorste gazon, kwam uit met siltig leem. Kan net zo goed nog een doen in dit achtertuingebied. Het heeft omgekeerd de beste irrigatiebedekking.

Dit is een betere foto van het testgebied afgelopen Labor Day-weekend (2023) voor gepland ontdooien/beluchten/doorzaaien met JG Black Beauty Ultra. Dit was nadat ik had verlaagd tot ~2" HOC en er vervolgens overheen was gegaan met een ontdooier op de laagste stand in een kruispatroon. Dacht dat het stro was en de tijd, maar nu besef ik dat het waarschijnlijk gewoon al het struisgras was, wat denk ik stro was, aangezien ik de hele zomer een HOC van 4" had. Zag er afgelopen herfst geweldig uit, maar is weer bijna volledig overgenomen door het struisgras. Ik heb het struisgras misschien zelfs een plezier gedaan door dat allemaal te doen.

#8 ·
Als het daar volledig struisgras is, zou ik het direct terugbrengen tot 1,5-2", zoals ik hierboven al zei, en het dan bemesten. Wanneer je het maait, kom je snel in de kronen, maar het zal snel teruggroeien, vooral als je het bemest. Je hebt minstens een maand lang constante maaibeurten nodig op de hoogte waarmee je werkt. Ik zou er nu direct naartoe gaan.

Aan de andere kant heb je daar een heel klein gebied met irrigatie. Het is een perfecte kandidaat voor een renovatie. Als het struisgras niet werkt, kun je dat gemakkelijk renoveren met minimale inspanning.

#9 ·
Bedankt voor de aanmoediging en info.

Vanavond teruggebracht tot 1,75" met de Honda roterende maaier die alles opvangt. Hij heeft nog een lagere stand van 1,125", maar ik denk niet dat het gebied zo vlak is als ik dacht om dat te proberen. Eerst de zitmaaier met opvangbak geprobeerd, maar er was te veel materiaal om het omhoog te krijgen. 0,6 lb/1ksq.ft Milorganite neergelegd, aangezien ik dat hier in de Cool Season Lawn Guide aanbevolen zag. Weet niet zeker of dat de juiste zet was of niet.

Ik denk dat we zullen afwachten wat er gebeurt. De maaihoogte ziet er mooi uit, ook al doet het gras dat niet. Zou mooi zijn om het te zien gedijen. Als ik het verknald heb, is het maar een klein gebied, zij het direct voor het keukenraam, en het is weer een stap dichter bij een renovatie. Het gazon aan de voorkant zag er ruw uit nadat ik het vandaag van 3,75" naar 3,5" had gebracht, wat echt laat zien waar al het struisgras zit als het groen van de bovenkant afgaat.

#10 ·
Bedankt voor de aanmoediging en info.

Vanavond teruggebracht tot 1,75" met de Honda roterende maaier die alles in zakken deed. Hij heeft nog een lagere stand van 1,125", maar ik denk niet dat het gebied zo vlak is als ik dacht om dat te proberen. Eerst de zitmaaier met opvangbak geprobeerd, maar er was te veel materiaal om het de uitwerpgleuf op te krijgen. 0,6 lb/1ksq.ft Milorganite neergelegd, omdat ik dat hier in de Cool Season Lawn Guide aanbevolen zag. Weet niet zeker of dat de juiste zet was of niet.

Ik denk dat we zullen afwachten wat er gebeurt. De maaihoogte ziet er mooi uit, ook al doet het gras dat niet. Zou mooi zijn om het te zien gedijen. Als ik het verknald heb, is het maar een klein gebied, zij het direct voor het keukenraam, en het is weer een stap dichter bij een renovatie. Het gazon aan de voorkant zag er ruw uit nadat ik het vandaag van 3,75" naar 3,5" had gebracht, het laat echt zien waar al het struisgras zit als het groen van de bovenkant afkomt.

View attachment 51914
View attachment 51913
Je hebt wat snelwerkende stikstof nodig. Milo zou goed zijn geweest om 2 maanden geleden te strooien, maar het duurt even voordat het is afgebroken. Zoiets als een scotts turfbuilder (niet met onkruidbestrijder en voeding of halts) of pure ureumkorrels en water, afhankelijk van welke. Ik zou nu 1/4# stikstof strooien en dan over een week weer.

rick