Lawn Care Forum banner

Nog een "schimmel, of wat?" Draad...

3.9K views 33 replies 6 participants last post by  Brou  
#1 ·
Hallo allemaal. Weer een gazon-noob met een vraag: "Is dit een schimmel?".

Af en toe zie ik iets dat op spinnenwebben lijkt (mycelium, neem ik aan) in het gazon. Het krijgt veel kunstmest en ik heb zelfs gelezen dat milorganiet het kan veroorzaken. Ik heb dit jaar een paar keer Milo aangebracht, naast andere kunstmeststoffen.

Als ik naar deze foto's kijk, heb ik wat scalping, wat nieuw kale plekken en wat rare kleuren. Volledige openbaarmaking, ik ben kleurenblind, dus het is lastig voor mij om gazonproblemen te diagnosticeren en mijn vrouw zegt alleen maar: "Het ziet er goed uit."

Ik heb vandaag al 3336F gekocht (10% kortingsbon in de binnenstad vandaag). Ik denk dat het goed is om het bij de hand te hebben, ongeacht wat er met het gras aan de hand is.

Ik vraag me af of een paar van de gazonexperts me kunnen vertellen met wat voor problemen ik hier te maken heb.

Oh, negeer het lelijke boomgebied, het is een work in progress... het was een paar maanden geleden helemaal kaal!

#4 ·
De oranje kleur signaleert een actieve schimmelinfectie op die laatste foto. Ik zie ook wat grijze bladvlekken op een andere foto, maar andere foto's zetten me aan het denken. Heb je aan het bruine gras getrokken om de basisgezondheid ervan te bevestigen? Hoeveel water geef je? Is het mogelijk dat delen van het gazon inactief worden?

#5 ·
Ik trok aan de kale plek. Het kwam niet gemakkelijk los. Ik denk niet dat het inactief wordt. Ik heb de laatste paar weken minder vaak water gegeven nadat ik hier gewaarschuwd was dat ik misschien te veel water had gegeven.

De laatste keer dat ik water gaf was op 22 juli om 0,5". Sindsdien hebben we precies 2" regen gehad.

Welke foto toont grijs blad?

#8 ·
Ik denk dat het het soort schimmel is dat echt erger wordt door water. Bladvlekken of Pythium. 3336 is een goede voor Dollar Spot, maar niet zozeer voor Bladvlekken en geen hulp voor Pythium. Het is heel goed mogelijk om meer dan één ziekte in hetzelfde gazon te hebben. Gezien de weersomstandigheden in veel delen van de VS, adviseer ik om niet alleen één ziekte te behandelen. Wat ik doe is ook behandelen voor Pythium. Dat betekent een fungicide bekend als Fosetyl-Al. Merknamen daarvoor zijn onder andere Aliette of Chipco Signature. Bermuda-gazon dat te veel regen krijgt, is Aliette, Signature en Azoxystrobin voor de Bladvlekken. Op die manier kom ik niet een week later terug naar het gazon om te beseffen dat een andere ziekte actief is, behalve degene waar 3336 voor zou moeten zorgen.

#9 ·
Greendoc said:
Ik denk dat het het soort schimmel is dat echt erger wordt door water. Bladvlekken of Pythium. 3336 is een goede voor Dollar Spot, maar niet zozeer voor Bladvlekken en geen hulp voor Pythium. Het is heel goed mogelijk om meer dan één ziekte te hebben die in hetzelfde gazon plaatsvindt. Gezien de weersomstandigheden in veel delen van de VS, adviseer ik om niet alleen één ziekte te behandelen. Wat ik doe, is ook behandelen voor Pythium. Dat betekent een fungicide dat bekend staat als Fosetyl-Al. Merknamen daarvoor zijn onder andere Aliette of Chipco Signature. Bermuda-gazon dat te veel regen krijgt, is Aliette, Signature en Azoxystrobin voor de Bladvlekken. Op die manier kom ik niet een week later terug naar het gazon om te beseffen dat een andere ziekte actief is, behalve degene waar de 3336 voor zou moeten zorgen.
Bedankt @Greendoc. Net mijn geluk om problemen te hebben met dure oplossingen.

Dit is de goedkoopste Fosetyl-AI die ik heb gevonden: https://www.domyown.com/fosetylal-80-wdg-p-13577.html
Zou dat de truc doen voor de Pythium?

Ik kan niet vinden welke groep het is op het etiket. Enig idee welke het is?

Wat betreft de bladvlekken, ik zal voorlopig bij 3336F moeten blijven. Mijn vrouw zal flippen als ik zoveel aan chemicaliën blijf uitgeven. MAAR, ter referentie, zou Heritage G granulaat een goed fungicide zijn voor de bladvlekken? De kosten per toepassing zullen hoger zijn, maar de initiële kosten zijn gemakkelijker te versoepelen: https://www.domyown.com/heritage-fungicide-p-1343.html?sub_id=19689

Voor de specifieke problemen die u op mijn foto's ziet, wordt aanbevolen om de producten na het aanbrengen te bewateren of ze op de bladeren te laten drogen?

Nogmaals bedankt.

#11 ·
Ik ben vergeten bij welke groep Fosetyl-Al hoort. Ik weet alleen dat het specifiek is voor Pythium. Voor bladvlekken co-infectie met Dollar Spot gebruik ik graag iets dat niet zo duur is als Heritage of Azoxystrobin, maar even goed presteert als de Azoxystrobin+Propiconazol-combinatie waar je waarschijnlijk al over hebt gehoord. https://www.domyown.com/armada-50-wdg-fungicide-p-1350.htmlIndien mogelijk, wil je producten vermijden die op dit moment moeten worden bewaterd. Te veel vocht. Geen van de gespoten fungiciden hoeft te worden bewaterd.

#16 ·
Hoe gaat het @Greendoc.

Dus, gisteren rond 6 uur 's ochtends heb ik de Clearys aangebracht. Ik heb ervoor gezorgd dat ik het niet heb bewaterd. Naarmate de dag vorderde, werd het gazon witter en witter. Tegen de middag leek het alsof er een lichte laag sneeuw op het gazon was gevallen.

We hebben vandaag een beetje regen gehad en het kreeg zijn normale kleur terug. Zodra de regen droog was, kwam het melkachtige witte gras terug.

We gaan de komende dagen VEEL regen krijgen dankzij deze orkaan, maar ik ben bang dat ik het gazon misschien heb beschadigd.

Bekijk deze foto's.

Dus, ik ben nu duidelijk behoorlijk bezorgd. In plaats van een groen en oranje gazon te hebben, heb ik een wit en oranje gazon. De Armada zou hier donderdagochtend moeten zijn. De Fosetyl-AI is niet op voorraad en komt pas volgende week.

De komende dagen worden een hel voor het schimmelprobleem. Veel regen met weinig zonneschijn.

Wat denk je? Is het normaal dat het zo wit wordt? Aanbevelingen?

#22 ·
De dosering voor dollarvlekken, grijze bladvlekken en bladvlekken is 4-6 oz per K. Ik dacht dat ik het veilig speelde door net geen 16 oz te gebruiken voor mijn voortuin van 3.000 vierkante meter.

Hopelijk zal deze "orkaan" die vanavond passeert, meer goed dan kwaad doen voor mijn verwelkende Bermuda.