Lawn Care Forum banner

Doe ik het goed? Quinclorac mengen

23K views 6 replies 6 participants last post by  Harts  
#1 ·
Hallo,

Nieuw met het mengen van mijn eigen vingergraskiller. Ik ga vlekken spuiten met mijn 4 gallon sproeier van Harbor Freight. Wat zijn de juiste hoeveelheden? Google vertelt me van alles, maar het gemakkelijkste dat ik vond was "een eetlepel per gallon water van oppervlakteactieve stof en 75DF".

Ik heb hier wat van

Wat hiervan van tractor supply

Een eetlepel

#3 ·
Zoals gezegd, lees het etiket/de bijsluiter om te beginnen. U en uw spuit zullen u dan vertellen wat u verder moet doen. Ik heb het onderweg aangepast vanwege de manier waarop ik spuit, het seizoen en de rijpheid van het gras. Ik zou het met u delen, maar ik gebruik DriveXLR8 en een andere oppervlakteactieve stof. Denk er niet te veel over na en onthoud dat het vaak dagen of langer duurt voordat je effect ziet. Doe een kleine hoeveelheid en oppervlakte totdat je het onder de knie hebt.

Ik kan u vertellen dat het voor mij het beste werkt als ik minstens 1 dag (2 of meer is beter) ervoor en erna niet maai, de avond ervoor water geef, heel vroeg op de dag spuit (tussen 7 en 8 uur voor mij) en dan weer goed water geef in 36-48 uur.

#7 ·
Ik heb zojuist de website van Prime Source gecontroleerd en naar het etiket gekeken. Controleer uw daadwerkelijke etiket om er zeker van te zijn dat dit erop staat:

Informatie uit tabel 5:
1 gallon water per 1.000/sf
Meng 1 eetlepel Quinclorac
Meng 2 eetlepels oppervlakteactieve stof

Begin met een schone sproeitank. Vul de sproeitank voor de helft met schoon water en voeg de benodigde hoeveelheid Quinclorac Select 75 DF Herbicide toe aan de spuit. Sluit de spuit af en schud om te mengen. Open de spuit en vul de tank tot het gewenste niveau. Sluit de spuit af en schud nogmaals. Tijdens het aanbrengen is het wenselijk om het mengsel af en toe te schudden om het mengen te garanderen. Als het mengsel enige tijd kan bezinken, is grondig schudden essentieel om het mengsel opnieuw te suspenderen voordat het spuiten wordt hervat.