Lawn Care Forum banner

Wątek naprawy Allett Liberty 43

3.8K views 8 replies 8 participants last post by  bill_9658  
#1 ·
Spędziłem ostatnie kilka miesięcy na naprawie i modernizacji mojego Allett Liberty 43. Miałem pewien hałas klikania, który doprowadzał mnie do szału po ciężkiej pracy wiosną tego roku, skaryfikując go w brud przez długi czas. Jednym z problemów był luz na pręcie napędowym silnika, który Allett wymienił w ramach gwarancji. Zanim wymieniłem oryginalny silnik, natknąłem się na ulepszenie silnika KeyWay na tym forum i je kupiłem. To wszystko doprowadziło do tego, że rozebrałem większość kosiarki, aby wymienić silnik i naprawić hałas, który ostatecznie okazał się dwoma kołami zębatymi, które były zbyt daleko od siebie. Musiałem również naprawić klejący się mechanizm automatycznego włączania napędu. Zasadniczo usunąłem każde koło pasowe, a nawet wałek. Oto główne elementy, które naprawiłem lub wyregulowałem:

1 - Kiedy wkładasz kasetę, białe koło zębate na szpuli dotyka zielonego koła zębatego. Po zrobieniu tego przez cały sezon (i prawdopodobnie upuszczeniu go zbyt mocno), zielone koło zębate zostało odepchnięte. Zielone koło zębate znajduje się na metalowej części, która obraca się w przód i w tył na innym słupku, dzięki czemu można regulować przestrzeń między kołami zębatymi. Przestrzeń stała się zbyt szeroka, a następnie koło zębate „grzechotało” bardzo mocno. Pod kosiarką znajduje się nakrętka (musisz wyjąć kasetę), na której obraca się metalowa część. Następnie znajduje się nakrętka po stronie koła pasowego pod zieloną osłoną, którą należy poluzować, aby przesunąć zielone koło zębate w kierunku białego. Następnie dokręć obie śruby. Trochę trudno jest obrócić nakrętkę pod spodem, ponieważ znajduje się blisko metalowego panelu bocznego.
2 - Automatyczne włączanie napędu zacinało się dość mocno (nie rozłączało się całkowicie). Jest mechanizm śrubowy od spodu, który reguluje, kiedy i o ile się włącza, ale to nie był problem. Część, na której obraca się koło pasowe, była zbyt ciasna. Poniżej znajduje się regulacja śrubowa ze sprężyną, która dokręca/luzuje ten mechanizm. Ale musisz usunąć wałek, aby się do niego dostać. Musisz również usunąć koła pasowe, aby dostać się do mechanizmu obrotowego na zewnątrz pod zieloną osłoną. To doprowadziło do tego, że dowiedziałem się od Allett, jak usunąć wałek. Nie jest to zbyt trudne. Po usunięciu wałka mogłem łatwo uzyskać dostęp do nakrętki z regulacją sprężyny i poluzować obrót, który dociska koło pasowe do paska. Usunąłem również koło zębate napędowe, które wchodzi do wałka, wyczyściłem je i dodałem trochę świeżego smaru.
3 - Następnie nasmarowałem wszystkie metalowe słupki, na których znajdują się koła zębate.
4 - Dodałem nowy silnik z napędem łańcuchowym i nowy duży akumulator (obejmowało to rozebranie skrzynki sterowniczej na górze uchwytu). Musisz również usunąć jedno z kół pasowych i wałów napędowych (zestaw i instrukcje KeeWay były fantastyczne).
5 - Ponownie wyregulowałem napięcie wszystkich pasków.

Pozostaje jeden otwarty element. Usunąłem przedni wałek i założyłem dwa czarne koła na przednim drążku, aby kosić wyżej. Zauważyłem, że jedna strona jest wyższa niż druga, a kosiarka przechyla się o 1/8 cala po pchnięciu do przodu (innymi słowy, lewe koło znajduje się 1/8 cala nad podłogą, gdy wałek jest płaski). Dostaję nowy przedni drążek, aby sprawdzić, czy jest wygięty. Nie mogę uwierzyć, że rama jest wygięta, ponieważ nie upuściłem jej ani nie uderzyłem w nic ciężkiego. Wydaje się płaska i pozioma na wałku, ale kiedy pcham ją do przodu, lewe koło opada (jest trochę wysoko). Nie zauważyłem tego, gdy był na nim przedni wałek. Chcę, aby kosiarka była idealnie równa.

W rezultacie mam teraz mnóstwo doświadczenia w rozbieraniu i naprawie kosiarki. Piszę, aby zaoferować pomoc każdemu, kto ma problemy ze swoim Allett Liberty. Właściwie nie jest tak trudno samemu wykonać naprawy. Nie ma potrzeby płacenia warsztatowi za wykonanie tego, jeśli chcesz spędzić kilka godzin przez kilka dni. To był naprawdę fajny projekt.
 
#2 ·
Bardzo dziękuję za opublikowanie tego wątku. Mam problem z elektryką w mojej kosiarce Allett Liberty 43 i każda pomoc byłaby bardzo mile widziana. Mogę uruchomić kosiarkę, ale działa tylko przez jedną sekundę, po czym się wyłącza.

- Próbowałem wielu akumulatorów bez zmian.
- Wymieniłem potencjometr (pokrętło prędkości), ale to nie rozwiązało problemu.
- Usunąłem cylinder tnący (więc nie ma obciążenia kosiarki).
- silnik obraca się swobodnie ręcznie
- zanim silnik zaczął się wyłączać, miałem problemy z prędkością cięcia. Czasami, gdy kosiłem, kosiarka zwalniała do 50% mocy i nie mogłem ponownie wyregulować mocy za pomocą pokrętła prędkości.

Jakieś pomysły? Dzięki.
 
#3 ·
To był naprawdę fajny projekt.
Dzięki za to wszystko. Zapisuję to w zakładkach. Mój allett brzmi, jakby zębatki zgrzytały i ślizgały się, gdy mam zbyt duży opór w tym, co tnę. Jeśli moja trawa jest choć trochę za długa, brzmi to tak, jakby zębatki umierały, a czasem kosiarka po prostu się wyłącza. Mam nowy pasek do ostrza, który zamierzam dziś zainstalować.
 
#4 ·
dzięki za to wszystko. Zapisuję to w zakładkach. Mój allett brzmi tak, jakby zęby się zacinały i ślizgały, gdy mam zbyt duży opór podczas cięcia. Jeśli moja trawa jest za długa, brzmi to tak, jakby zęby umierały, a czasem kosiarka po prostu się wyłącza. Mam nowy pasek do ostrza, który zamierzam dziś zainstalować.
Mam dokładnie ten sam problem! Wymieniłem pasek napędu zębatego, sprawdziłem każdą ruchomą część od luzu zębatego do tylnej zębatki, wszystko wydaje się być w dobrym stanie. Maszyna działa pięknie na chodniku, ale gdy tylko napotka jakikolwiek opór podczas koszenia trawy, wydaje straszny zgrzyt i w końcu gaśnie
 
#6 ·
Cześć Ludzie,

Doświadczyłem "wyskakiwania" podczas gdy silnik jest pod dużym obciążeniem. Dla mnie, to nigdy nie jest koszenie, ponieważ nasze trawy w chłodnym klimacie są bardzo miękkie. Dostaję to, gdy odrywam ciężką gliniastą glebę lub agresywnie skaryfikuję i muszę się wycofać. Benzyna ma dużo mocy i mogę być o wiele bardziej agresywny z moim Kensington.

Liberty ma swoje ograniczenia, ponieważ głowica zasilana napięciem 40V może wygenerować tylko tyle momentu obrotowego i ma małą oś napędową. Istnieje wiele zabezpieczeń, które zadziałają zanim uszkodzą głowicę lub pęknie oś napędowa, jak na przykład kołek w kole zębatym i kole pośrednim. (pomyśl o mikserze kuchennym)

Należy pamiętać, że te maszyny są zaprojektowane w Anglii, dla traw w chłodnym klimacie.
 
#8 ·
Spędziłem ostatnie kilka miesięcy na naprawie i modernizacji mojego Allett Liberty 43. Miałem pewien stukot, który doprowadzał mnie do szału po ciężkiej pracy wiosną, skaryfikując w brud przez długi czas. Jednym z problemów był poluzowany pręt napędowy silnika, który Allett wymienił w ramach gwarancji. Zanim wymieniłem oryginalny silnik, natknąłem się na ulepszenie silnika KeyWay na tym forum i je kupiłem. To wszystko doprowadziło do tego, że rozebrałem większość kosiarki, aby wymienić silnik i naprawić hałas, który ostatecznie okazał się dwoma kołami zębatymi, które były zbyt daleko od siebie. Musiałem również naprawić lepki mechanizm automatycznego włączania napędu. Zasadniczo usunąłem każdy pasek i nawet wałek. Oto główne elementy, które naprawiłem lub wyregulowałem:

1 - Kiedy wkładasz kasetę, białe koło zębate na rolce dotyka zielonego koła zębatego. Po zrobieniu tego przez cały sezon (i prawdopodobnie upuszczeniu go zbyt mocno), zielone koło zębate zostało odepchnięte. Zielone koło zębate znajduje się na metalowej części, która obraca się w przód iw tył na innym słupku, dzięki czemu można regulować przestrzeń między kołami zębatymi. Przestrzeń stała się zbyt duża, a następnie koło zębate „grzechotało” bardzo mocno. Pod kosiarką znajduje się nakrętka (musisz wyjąć kasetę), na której obraca się metalowa część. Następnie znajduje się nakrętka po stronie paska pod zieloną osłoną, którą należy poluzować, aby przesunąć zielone koło zębate w kierunku białego. Następnie dokręć obie śruby. Obrócenie nakrętki pod spodem jest trochę trudne, ponieważ znajduje się blisko metalowego panelu bocznego.
2 - Automatyczne włączanie napędu zacinało się dość mocno (nie rozłączało się całkowicie). Istnieje mechanizm śrubowy na spodzie, który reguluje, kiedy i o ile się włącza, ale to nie był problem. Część, na której obraca się pasek, była zbyt ciasna. Poniżej znajduje się regulacja śrubowa ze sprężyną, która dokręca/luzuje ten mechanizm. Ale musisz usunąć wałek, aby się do niego dostać. Musisz również usunąć paski, aby dostać się do mechanizmu obrotowego na zewnątrz pod zieloną osłoną. To doprowadziło do tego, że dowiedziałem się od Allett, jak usunąć wałek. To nie jest zbyt trudne. Po usunięciu wałka mogłem łatwo uzyskać dostęp do nakrętki z regulacją sprężyny i poluzować obrót, który włącza pasek do paska. Usunąłem również koło zębate napędowe, które wchodzi do wałka, wyczyściłem je i dodałem trochę świeżego smaru.
3 - Następnie nasmarowałem wszystkie metalowe słupki, na których znajdują się koła zębate.
4 - Dodałem nowy silnik z napędem łańcuchowym i nowy duży akumulator (obejmowało to rozebranie skrzynki sterowniczej na górze uchwytu). Musisz również usunąć jeden z pasków i wałów napędowych (zestaw i instrukcje KeeWay były fantastyczne).
5 - Ponownie wyregulowałem napięcie wszystkich pasków.

Pozostaje jeden otwarty element. Usunąłem przedni wałek i założyłem dwa czarne koła na przednim drążku, aby kosić wyżej. Zauważyłem, że jedna strona jest wyższa niż druga, a kosiarka przechyla się o 1/8 cala po pchnięciu do przodu (innymi słowy, lewe koło siedzi 1/8 cala nad podłogą, gdy wałek jest płaski). Dostaję nowy przedni drążek, aby sprawdzić, czy jest zgięty. Nie mogę uwierzyć, że rama jest zgięta, ponieważ jej nie upuściłem ani nie uderzyłem w nic ciężkiego. Wydaje się płaska i pozioma na wałku, ale kiedy pcham ją do przodu, lewe koło opada (jest trochę wysoko). Nie zauważyłem tego, gdy był na nim przedni wałek. Chcę, aby kosiarka była idealnie równa.

W rezultacie mam teraz mnóstwo doświadczenia w rozkładaniu i naprawianiu kosiarki. Publikuję, aby zaoferować pomoc każdemu, kto ma problemy ze swoim Allett Liberty. Właściwie nie jest tak trudno samemu wykonać naprawy. Nie ma potrzeby płacenia warsztatowi za zrobienie tego, jeśli chcesz spędzić kilka godzin przez kilka dni. To był naprawdę fajny projekt.
Witam serdecznie. Wiesz może gdzie kupię oryginalny silnik do tej kosiarki? Moja po. Kilku latach przestała działać i wydaje mi się że silnik spalony. Chyba że ktoś naprawia takie rzeczy? Z góry dizkdi za pomoc