Spędziłem ostatnie kilka miesięcy na naprawie i modernizacji mojego Allett Liberty 43. Miałem pewien hałas klikania, który doprowadzał mnie do szału po ciężkiej pracy wiosną tego roku, skaryfikując go w brud przez długi czas. Jednym z problemów był luz na pręcie napędowym silnika, który Allett wymienił w ramach gwarancji. Zanim wymieniłem oryginalny silnik, natknąłem się na ulepszenie silnika KeyWay na tym forum i je kupiłem. To wszystko doprowadziło do tego, że rozebrałem większość kosiarki, aby wymienić silnik i naprawić hałas, który ostatecznie okazał się dwoma kołami zębatymi, które były zbyt daleko od siebie. Musiałem również naprawić klejący się mechanizm automatycznego włączania napędu. Zasadniczo usunąłem każde koło pasowe, a nawet wałek. Oto główne elementy, które naprawiłem lub wyregulowałem:
1 - Kiedy wkładasz kasetę, białe koło zębate na szpuli dotyka zielonego koła zębatego. Po zrobieniu tego przez cały sezon (i prawdopodobnie upuszczeniu go zbyt mocno), zielone koło zębate zostało odepchnięte. Zielone koło zębate znajduje się na metalowej części, która obraca się w przód i w tył na innym słupku, dzięki czemu można regulować przestrzeń między kołami zębatymi. Przestrzeń stała się zbyt szeroka, a następnie koło zębate „grzechotało” bardzo mocno. Pod kosiarką znajduje się nakrętka (musisz wyjąć kasetę), na której obraca się metalowa część. Następnie znajduje się nakrętka po stronie koła pasowego pod zieloną osłoną, którą należy poluzować, aby przesunąć zielone koło zębate w kierunku białego. Następnie dokręć obie śruby. Trochę trudno jest obrócić nakrętkę pod spodem, ponieważ znajduje się blisko metalowego panelu bocznego.
2 - Automatyczne włączanie napędu zacinało się dość mocno (nie rozłączało się całkowicie). Jest mechanizm śrubowy od spodu, który reguluje, kiedy i o ile się włącza, ale to nie był problem. Część, na której obraca się koło pasowe, była zbyt ciasna. Poniżej znajduje się regulacja śrubowa ze sprężyną, która dokręca/luzuje ten mechanizm. Ale musisz usunąć wałek, aby się do niego dostać. Musisz również usunąć koła pasowe, aby dostać się do mechanizmu obrotowego na zewnątrz pod zieloną osłoną. To doprowadziło do tego, że dowiedziałem się od Allett, jak usunąć wałek. Nie jest to zbyt trudne. Po usunięciu wałka mogłem łatwo uzyskać dostęp do nakrętki z regulacją sprężyny i poluzować obrót, który dociska koło pasowe do paska. Usunąłem również koło zębate napędowe, które wchodzi do wałka, wyczyściłem je i dodałem trochę świeżego smaru.
3 - Następnie nasmarowałem wszystkie metalowe słupki, na których znajdują się koła zębate.
4 - Dodałem nowy silnik z napędem łańcuchowym i nowy duży akumulator (obejmowało to rozebranie skrzynki sterowniczej na górze uchwytu). Musisz również usunąć jedno z kół pasowych i wałów napędowych (zestaw i instrukcje KeeWay były fantastyczne).
5 - Ponownie wyregulowałem napięcie wszystkich pasków.
Pozostaje jeden otwarty element. Usunąłem przedni wałek i założyłem dwa czarne koła na przednim drążku, aby kosić wyżej. Zauważyłem, że jedna strona jest wyższa niż druga, a kosiarka przechyla się o 1/8 cala po pchnięciu do przodu (innymi słowy, lewe koło znajduje się 1/8 cala nad podłogą, gdy wałek jest płaski). Dostaję nowy przedni drążek, aby sprawdzić, czy jest wygięty. Nie mogę uwierzyć, że rama jest wygięta, ponieważ nie upuściłem jej ani nie uderzyłem w nic ciężkiego. Wydaje się płaska i pozioma na wałku, ale kiedy pcham ją do przodu, lewe koło opada (jest trochę wysoko). Nie zauważyłem tego, gdy był na nim przedni wałek. Chcę, aby kosiarka była idealnie równa.
W rezultacie mam teraz mnóstwo doświadczenia w rozbieraniu i naprawie kosiarki. Piszę, aby zaoferować pomoc każdemu, kto ma problemy ze swoim Allett Liberty. Właściwie nie jest tak trudno samemu wykonać naprawy. Nie ma potrzeby płacenia warsztatowi za wykonanie tego, jeśli chcesz spędzić kilka godzin przez kilka dni. To był naprawdę fajny projekt.
1 - Kiedy wkładasz kasetę, białe koło zębate na szpuli dotyka zielonego koła zębatego. Po zrobieniu tego przez cały sezon (i prawdopodobnie upuszczeniu go zbyt mocno), zielone koło zębate zostało odepchnięte. Zielone koło zębate znajduje się na metalowej części, która obraca się w przód i w tył na innym słupku, dzięki czemu można regulować przestrzeń między kołami zębatymi. Przestrzeń stała się zbyt szeroka, a następnie koło zębate „grzechotało” bardzo mocno. Pod kosiarką znajduje się nakrętka (musisz wyjąć kasetę), na której obraca się metalowa część. Następnie znajduje się nakrętka po stronie koła pasowego pod zieloną osłoną, którą należy poluzować, aby przesunąć zielone koło zębate w kierunku białego. Następnie dokręć obie śruby. Trochę trudno jest obrócić nakrętkę pod spodem, ponieważ znajduje się blisko metalowego panelu bocznego.
2 - Automatyczne włączanie napędu zacinało się dość mocno (nie rozłączało się całkowicie). Jest mechanizm śrubowy od spodu, który reguluje, kiedy i o ile się włącza, ale to nie był problem. Część, na której obraca się koło pasowe, była zbyt ciasna. Poniżej znajduje się regulacja śrubowa ze sprężyną, która dokręca/luzuje ten mechanizm. Ale musisz usunąć wałek, aby się do niego dostać. Musisz również usunąć koła pasowe, aby dostać się do mechanizmu obrotowego na zewnątrz pod zieloną osłoną. To doprowadziło do tego, że dowiedziałem się od Allett, jak usunąć wałek. Nie jest to zbyt trudne. Po usunięciu wałka mogłem łatwo uzyskać dostęp do nakrętki z regulacją sprężyny i poluzować obrót, który dociska koło pasowe do paska. Usunąłem również koło zębate napędowe, które wchodzi do wałka, wyczyściłem je i dodałem trochę świeżego smaru.
3 - Następnie nasmarowałem wszystkie metalowe słupki, na których znajdują się koła zębate.
4 - Dodałem nowy silnik z napędem łańcuchowym i nowy duży akumulator (obejmowało to rozebranie skrzynki sterowniczej na górze uchwytu). Musisz również usunąć jedno z kół pasowych i wałów napędowych (zestaw i instrukcje KeeWay były fantastyczne).
5 - Ponownie wyregulowałem napięcie wszystkich pasków.
Pozostaje jeden otwarty element. Usunąłem przedni wałek i założyłem dwa czarne koła na przednim drążku, aby kosić wyżej. Zauważyłem, że jedna strona jest wyższa niż druga, a kosiarka przechyla się o 1/8 cala po pchnięciu do przodu (innymi słowy, lewe koło znajduje się 1/8 cala nad podłogą, gdy wałek jest płaski). Dostaję nowy przedni drążek, aby sprawdzić, czy jest wygięty. Nie mogę uwierzyć, że rama jest wygięta, ponieważ nie upuściłem jej ani nie uderzyłem w nic ciężkiego. Wydaje się płaska i pozioma na wałku, ale kiedy pcham ją do przodu, lewe koło opada (jest trochę wysoko). Nie zauważyłem tego, gdy był na nim przedni wałek. Chcę, aby kosiarka była idealnie równa.
W rezultacie mam teraz mnóstwo doświadczenia w rozbieraniu i naprawie kosiarki. Piszę, aby zaoferować pomoc każdemu, kto ma problemy ze swoim Allett Liberty. Właściwie nie jest tak trudno samemu wykonać naprawy. Nie ma potrzeby płacenia warsztatowi za wykonanie tego, jeśli chcesz spędzić kilka godzin przez kilka dni. To był naprawdę fajny projekt.