Lawn Care Forum banner

De kale aarde beluchten om deze voor te bereiden op zaad?

5.3K views 13 replies 13 participants last post by  MacLawn  
#1 ·
Hallo,

Heeft iemand dit ooit gedaan of denkt iemand dat dit een aan te raden strategie is? Achtergrond is dat ik leem heb die al een paar maanden buiten ligt en die ik probeer los te maken om te zaaien. Ik probeerde een hovenier te vinden met een frees op een tractor, maar tevergeefs. Het huren van een handgedragen frees van HD voelt alsof het eeuwig zou duren (het is 15.000 vierkante meter die ik wil zaaien).

Denk je dat het een goed idee is om meerdere keren te beluchten om alles los te maken en het dan glad te harken?
Bedankt!

#9 ·
Veel mensen hier zullen je vertellen dat je niet moet ploegen. Ik heb het gevoel dat meerdere keren beluchten dezelfde nadelen zal hebben.

Heeft u in plaats daarvan een sleufzaaimachine overwogen? Anders hebben verschillende leden onlangs Harley-harken gebruikt.
Een negatief gevolg van het ploegen en beluchten van de grond is de mogelijkheid om onkruidzaden naar de oppervlakte te brengen om te ontkiemen. Als ik dat eerder heb gedaan, doe ik een paar rondes water geven om de ontkieming van onkruidzaden te bevorderen en vernietig ze dan met glyfosaat voordat ik ze inzaai met het gewenste gras. Dat alles voegt tijd toe aan uw zaaischema. +1 voor sleufzaaien, of alles wat het oppervlak lichtjes scarificeert zonder begraven zaden naar boven te halen. Ik heb een Mantis mini-tiller of zelfs gewoon een landschapsrekhark gebruikt voor kleinere gebieden - misschien niet geschikt voor een gazon van 15.000 vierkante meter.
Mijn feedback zou hetzelfde zijn als deze twee berichten. Voor mij zou meerdere (overmatige) beluchtingsgangen gelijkstaan aan een ploeg van 4 inch... wat gedaan wordt en werkt met de mogelijkheid om onkruidzaden naar boven te halen.

#3 ·
Een negatief gevolg van het ploegen en beluchten van de grond is de kans dat onkruidzaden naar de oppervlakte komen om te ontkiemen. Als ik dat al eerder heb gedaan, geef ik een paar keer water om de ontkieming van onkruidzaden te bevorderen en vernietig ze dan met glyfosaat voordat ik ze inzaai met het gewenste gras. Dat alles voegt tijd toe aan uw zaaischema. +1 voor sleufzaaien, of alles wat het oppervlak lichtjes scarificeert zonder begraven zaden naar boven te halen. Ik heb een Mantis mini-frees of zelfs gewoon een landschapsrekhark gebruikt voor kleinere oppervlakken - misschien niet geschikt voor een tuin van 15.000 vierkante meter.

#5 ·
Ik dacht aan een schijfzaaimachine direct nadat ik deze post had gemaakt. Denken we dat dat effectief zou zijn? Ik ben gewoon bang dat ik geen 'zacht' genoeg zaaibed heb, aangezien de leem er al zo lang ligt? Misschien denk ik er te veel over na... hoe zit het met een combinatie van meerdere keren beluchten, de kernen opruimen en dan schijfzaaien?

#13 ·
15.000 vierkante voet veenmos is meer dan $500 waard, denk ik. Om nog maar te zwijgen van de absolute hel van het met de hand verspreiden of het vinden en huren van een topdresser (heb er geen gevonden in mijn omgeving).

Zou een paar keer beluchten en dan sleuven zaaien. De kernen helpen het zaad te bedekken.

Kon ook een wals over de grond halen na het zaaien als je er een hebt.