Lawn Care Forum banner

3/4 vs. 1" watermeter

16K views 31 replies 8 participants last post by  mwemaxxowner  
#1 ·
Jullie hebben het misschien allemaal al eens gezien, maar ik heb een stuk land geërfd met een bestaand irrigatiesysteem.

Het is momenteel aangesloten vanaf zijn oude irrigatiemeter (ze wonen nog steeds naast de deur). Hij had een 1" meter laten plaatsen en alles aangesloten met 1" PVC. Hoofdleiding, zijleidingen, alles lijkt 1" te zijn.

Ik heb een irrigatiemeter op mijn eigendom laten plaatsen en ben bezig alles op mijn meter aan te sluiten.

Een paar van de irrigatiezones zitten nu op mijn meter, evenals ons poolhouse en een paar kranen rond ons zwembad.

Op dit moment, terwijl we in de overgangsfase zitten, heb ik het zo aangesloten dat ik, afhankelijk van hoe ik een paar kleppen draai, dat alles kan laten draaien vanaf zijn meter OF de mijne.

Ik heb 120' (voet) 2" (inch) leiding voordat mijn kant terugloopt naar 1" om het bestaande leidingwerk te ontmoeten dat er was. Mijn eerste kraan zit in de 2" hoofdleiding.

Zelfs als ik 2" leiding gebruik en zijn kant allemaal 1" leiding heeft, krijg ik bij het testen van die kraan vanaf mijn 3/4" meter maar ongeveer 7 gpm (gallon per minuut).

Als ik mijn meter afsluit en de kleppen openzet om het systeem door zijn 1" meter te laten voeden, krijg ik 10 gpm van die kraan. Vanaf zijn meter naar die kraan is er waarschijnlijk 160', tot misschien 200', 1" leiding. Vanaf mijn meter is er 120' 2" leiding.

Dit alles is belangrijk voor mij omdat er twee zones met sproeiers zijn die ik in mijn gazon gebruik van dat irrigatiesysteem. Het wordt momenteel alleen gevoed door zijn meter. Ik heb nog geen hoofdleiding aangelegd om die zones vanaf mijn meter aan te boren.

Ik ben bang dat ik met het verschil in flow problemen zal hebben met mijn meter die die sproeiers niet zo goed aandrijft als die van hem. Er worden Rainbird 5000 sproeiers gebruikt, momenteel met 3.0 nozzles. 6 sproeiers per zone.

Ik *denk* dat ik de nozzles kan verkleinen om te compenseren als de sproeiprestaties sub-par zijn en mogelijk de dekking terug kan krijgen. Ik zal langer laten draaien om te compenseren.

Het doel van mijn bericht is, zou het de moeite waard zijn om een 1" meter te laten plaatsen? Zal alleen de meter van 1" vs 3/5" echt zoveel verschil maken? Of zijn er misschien andere factoren in het spel? Er is misschien 1/8 mijl tussen de twee meters langs de weg. Er is niet veel verschil in waar ze zich bevinden op de aanvoerleidingen van het nutsbedrijf.

Als de grotere meter waarschijnlijk verantwoordelijk is voor het verschil, zal ik proberen een grotere meter te krijgen zodra ik mijn meter op de andere twee zones aansluit. Dat is ALS ik geen bevredigende dekking kan krijgen. Of, ik zal de zones opsplitsen om minder sproeiers per zone te hebben. Ik hoop gewoon om zo min mogelijk te graven en te installeren als nodig is. Het gazon is mooi en gevestigd!

We hebben allebei maar 35 psi (pond per vierkante inch). Ik wed dat sommigen van jullie lachen dat ik jaloers ben op 10 gpm. Lol
 
#2 ·
1" is 33% groter, dus het zou meer moeten stromen. We zitten op een 3/4" meter, die naar 1" gaat en net onder de 19 gpm stroomt, maar onze druk is 84. Ik ben momenteel bezig met het vernieuwen van ons sproeisysteem om een ​​veelheid aan problemen aan te pakken en gebruik 2 gpm sproeiers op de 3 grotere gebieden met rotors. Ik probeer de geplande stroomsnelheid onder de 15 gpm te houden om rekening te houden met toekomstige onbekenden. Is 35 psi typisch voor uw omgeving?
 
#3 ·
Is het een echte 3/4 meter of de gebruikelijke 5/8 x 3/4 (5/8 meter behuizing met 3/4 aansluitingen)?

Hoe dan ook, u kunt deze tabel gebruiken om het drukverlies door verschillende meterformaten bij verschillende stromen te vergelijken.

Elke metermaat werkt met de stromen waarmee u te maken heeft, maar een grotere meter heeft minder drukverlies bij een bepaalde stroomsnelheid. Met behulp van de tabel kunt u zien dat een 5/8 meter een drukval van 3,7 psi heeft bij 10 gpm, terwijl een 1" meter slechts een drukval van 0,7 psi heeft bij 10 gpm.

Er gebeurt veel, maar om het te vereenvoudigen, zal water de neiging hebben om het meest efficiënte evenwicht te bereiken tussen stroomsnelheid en drukverlies - dus minder drukverlies zorgt over het algemeen voor hogere stroomsnelheden.

Bij lage systeemdrukken helpt alles wat u kunt doen om drukverliezen te verminderen - maar dat heeft natuurlijk een prijs.
 
#6 ·
Ik weet niet wat typisch is. Mijn huis geeft 35 psi aan, mijn irrigatiemeter geeft 35 psi aan en de irrigatiemeter van de buren geeft 35 psi aan.

Kortom, het systeem presteert meer dan adequaat met de huidige sproeierafstand en de gpm/druk die het momenteel krijgt van ZIJN 1" watermeter.

Ik vraag me af of simpelweg een grotere watermeter, zoals hij in dit geval heeft, verantwoordelijk kan zijn voor 3 gpm meer, of het verschil tussen 7 en 10 gpm.

Ik heb de tabellen bekeken. Ik zie het theoretische drukverlies voor een 3/4 meter of een 1" meter bij 10 gpm of 7 gpm, maar dat zijn gpm-waarden die ik HEB gemeten NA de meters en NA x hoeveelheden pijp. De verliezen in de flow zijn al gebeurd en de enige druk die ik kan meten is statisch.

Het enige wat ik over de meter weet, is dat er een label of "3/4" op staat (mijn meter).

Ik heb de afgelopen maanden veel tijd besteed aan de irrigatie-tutorials.

Wat me verward is, is dat het klinkt alsof KORTE secties van pijp, met name korte secties van kleiner dan de omringende pijp, worden genegeerd in de drukverliestabellen. D.w.z. als ik 2" pijp heb op een hoofdleiding maar een vreemde sectie van 1" die 6" lang is, of om een onbekende reden een 1" klep, of wat dan ook, dat het water versnelt om langs te komen en ik verwaarloosbaar ben.

Ik zie de meters als een korte sectie van pijp in mijn hoofd. Je hebt deze enorme aanvoerbuis aan de kant van het waterbedrijf en een 2" leiding aan mijn kant en deze meter die minder dan een voet lang is en is gelabeld als 3/4.

Kan het echt significant zijn als het 1/4" groter is?

Zo ja, dan zal ik eraan werken om uit te zoeken wat ik moet doen om mijn meter te vergroten, zodat ik meer flow kan benutten en de grotere pijpleiding die ik heb gekozen om te leggen.

Als ik veel geld uitgeef aan een 1" meter, ze ervan overtuig om hem te plaatsen (dat is wat hij deed. Hij kocht een meter en ze stemden ermee in om hem te installeren. Maar dat was 35 jaar geleden) en ik heb nog steeds maar 7 of 8 gpm, dan ga ik met mijn hoofd tegen de muur!

Ik kan elke nieuwe irrigatie die ik uitvoer laten werken zoals ik heb. Ik wil echter ook dat de bestaande irrigatie werkt.

Hoewel het met wat werk een beetje kan worden gemasseerd en een zone in tweeën kan worden gesplitst en ook kan worden gemaakt om te werken.
 
#7 ·
Ware said:
BadDogPSD said:
1" is 33% groter, dus het zou meer moeten stromen...
Diameter, ja, maar het dwarsdoorsnede-oppervlak van 1" is eigenlijk meer als 78% groter dan 3/4" - dus de toename van de veilige stroomsnelheid is meer dan 33% meer.
Dit.
Bedankt voor de correctie. Ik wist dat er iets niet klopte toen ik dat typte, maar de hersenen wilden gewoon niet meedoen!
 
#8 ·
Nog iets dat me in verwarring brengt.

Ik ben weer terug op de irrigatieschool. In de ontwerpfases van de tutorial moet je je maximale beschikbare flow berekenen op basis van je pijpmaten. Het lijkt erop dat je daadwerkelijk gpm meet en dat gebruikt in je ontwerp als laatste redmiddel ALS je je toevoerleidingen van de meter niet kunt vinden en onzeker bent over de maat.

Gaat dit er gewoon van uit dat je waterbron van de gemeente veel beter is dan mijn stad en veel meer flow levert?

Ik zeg dit omdat mijn flow nergens in de buurt komt van de maximale flowsnelheden voor de pijpmaten die we hebben. Zelfs niet de flow op de meter van mijn buurman met de grotere meter en meer flow.

De tutorial behandelt dit door te zeggen dat er onbekende beperkingen in de pijp kunnen zijn. Zo ja, dan moet de beperking voor de meter zitten. Voordat ik mijn hoofdleiding aanlegde, testte ik direct bij mijn meter, rechtstreeks van de kogelkraan met een heel kort stuk slang, en kreeg ik nog steeds maar 7,5 gpm.

Dit is met een gloednieuwe meter die ze hebben geïnstalleerd toen ik om een irrigatiemeter vroeg. Maar een oude aftakking in de toevoerleiding vanaf de weg. Misschien is die oude aftakking gecorrodeerd en beperkt, maar naast de deur moet het hetzelfde zijn. Met een 1" meter krijgt hij maar 10 gpm @35 psi.

Ik ben benieuwd waarom de aanbeveling is om je systeem te bouwen op basis van berekeningen voor maximale flowsnelheden op basis van pijpmaat, en niet op basis van het daadwerkelijk meten van de flow bij de meter en vervolgens verliezen van daaruit te berekenen op basis van pijpmaten en kleppen.

Ik ben verbaasd waarom onze waterflow en -druk zo veel lager zijn. Totdat ik hier kwam en begon te leren over irrigatie-installatie, besefte ik niet dat wat we hebben abnormaal is.
 
#9 ·
Waar raden jullie aan om pompen te kopen? Ik denk niet dat het vreselijk moeilijk zal zijn om te bepalen wat ik nodig heb in een pomp als ik besluit er een te kopen, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken om er een te selecteren.

Ik denk dat ik ongeveer 25 psi of zo naar mijn sproeiers kan krijgen, en ik zou mijn sproeiers gewoon 20' uit elkaar kunnen plaatsen, en slechts 2 of 3 sproeiers per zone kunnen laten draaien, als en wanneer ik besluit om een irrigatiesysteem te bouwen op de andere helft van mijn tuin.

Maar de irrigatiehandleiding dringt erop aan dat je minimaal 50 psi ontwerpdruk nodig hebt. Ik ben onbeslist of ik een systeem ga proberen te bouwen dat werkt zoals het is of een pomp ga toevoegen.

Naast de deur lijken 35 psi en 20' kopafstand (tot 25' op een paar plekken) goed te werken.
 
#10 ·
Ik heb de man gebeld die verantwoordelijk is voor de waterleiding. Hij zei dat hij ongeveer 40 psi ziet bij de brandkranen dicht bij mij. Hij denkt dat ik iets meer dan 30-35 zou moeten zien, maar het zit in de buurt.

Hij zei dat wat betreft het verkrijgen van een grotere meter, ik een 3/4" aansluiting heb. Toen de oude 1" meter ernaast werd geïnstalleerd, had hij ook een 1" aansluiting laten plaatsen. Dus er is niet veel dat ik kan winnen zonder te betalen voor een nieuwe aansluiting.

Hij gaat echter een paar dingen controleren die hij voor me kan doen. Hij zei dat hij mogelijk het niveau in de voorraadtank een beetje kan verhogen om wat meer druk te krijgen.
 
#11 ·
Uw waterdruk is vrij laag, vind ik. Als u serieus bent over een ondergronds systeem, zou ik gaan voor een 1-inch kraan en een 1-inch meter. Daar zit de beperking. Het gaat in eerste instantie meer kosten, maar gezien uw bewateringsgebied en afstand lijkt het de beste optie voor u. Het geeft u de meeste gallons per minuut. U zult meer sproeiers in een zone kunnen hebben, wat de grootte van de benodigde controller en de algehele complexiteit van het systeem kan verminderen.
 
#13 ·
LAG Gamecock said:
Uw waterdruk is naar mijn mening vrij laag. Als u serieus bent over een ondergronds systeem, zou ik gaan voor een 1-inch kraan en een 1-inch meter. Daar zit de beperking. Het gaat in eerste instantie meer kosten, maar gezien uw bewateringsgebied en afstand lijkt het de beste optie voor u. Het geeft u de meeste gpm. U kunt meer sproeiers op een zone hebben, wat de grootte van de benodigde controller en de algehele complexiteit van het systeem kan verminderen.
Welnu, er is een BESTAAND ondergronds systeem waarover ik geen andere keuze heb dan serieus te zijn. Lol

Er zijn in totaal 7 zones geïnstalleerd en operationeel, maar 5 daarvan bevinden zich rond ons zwembad en hebben betrekking op struiken of kleine grasvelden zonder veel sproeiers.

Twee daarvan bevinden zich echter in wat nu mijn gazon is.

Ik moet ze in ieder geval van mijn watertoevoer laten werken en uit de naam van de buurman halen.

De opa van mijn vrouw woont ernaast. Die zones lopen via zijn meter. Hij betaalt het, weigert dan mijn aanbod om hem terug te betalen, maar geeft me een lijst met projecten die hij graag door mij gedaan wil hebben...

Ook met de 1" kraan ernaast heeft hij maar 10 gpm en nog steeds 35 psi. Is 2,5 tot 3 gpm $1500 waard?
 
#14 ·
Op dit moment werken die twee zones op een meer dan bevredigende manier. Degene die ik het meest gebruik, heeft 6 Rainbird 5004 rotoren, een gemiddelde afstand van 23' en ze spuiten kop aan kop. De waterverdeling lijkt acceptabel te zijn, alleen al op basis van het feit dat mijn gras er goed uitziet. Ze waren een absolute levensredder om te gebruiken tijdens het vestigen van het gras.

Ik moet nog een tonijnbliktest doen om de verdeling te controleren, maar het lijkt mooi en gelijkmatig gezond te zijn. Ik liet het in het begin elke ochtend 45 minuten per dag draaien met mijn gras, en werkte het uiteindelijk af naar 3-4 keer per week. Soms moest ik een dag of twee extra draaien als het 100 graden was.
 
#15 ·
g-man said:
Het is misschien de moeite waard om uw meter te controleren. Hij heeft normaal gesproken een afsluiter. Zorg ervoor dat deze volledig open staat.
Volledig open, en dan een kleine draai (tot een kwartslag) met de klok mee om te voorkomen dat de hendel in de volledig open positie blijft steken. Dit advies kwam van een loodgieter.

Nieuwe huizen kunnen in plaats daarvan een kogelkraan als hoofdafsluiter hebben.
 
#17 ·
Ik heb momenteel deze 12-zone controller, maar ik gebruik er maar 2 zones van.



Ik heb ook deze 8-zone controller die niet in gebruik is, maar hij functioneert.



Ik ben niet zozeer bezorgd over het hebben van meerdere kleppen om te bedienen en een controller om ze te beheren, als wel dat ik redelijkerwijs genoeg water kan krijgen zonder dat het systeem waanzinnig lange looptijden hoeft te hebben.

Ik heb ongeveer mijn drukverliezen en dergelijke berekend op het pad waar ik mijn pijp wil laten lopen, maar ik moet nog gaan zitten en alles op papier zetten en het door de spreadsheets laten lopen.

Ik heb geen computer en die programma's werken niet op mobiele spreadsheet-apps.

Het lijkt erop dat ik met het gebruik van 2" pijp als mijn hoofdleiding en 1" zijleidingen of zelfs 1,5" zijleidingen bijna al die 7,5 gpm kan behouden en minstens 25 van die 30 psi naar de sproeikoppen kan krijgen. Ik heb genoeg tijd om aan de planning te werken. En ik ga eerst het bestaande systeem aftappen en kijken hoe goed het die 6-kop zones aandrijft en met wat sproeiers spelen.

Ik denk dat Stryker aanbeveelt om geen sproeiers van minder dan 2 gpm te gebruiken, behalve in hoeken, dus ik wil alles schetsen en zien waar ik welke sproeiers moet gebruiken en van daaruit verder gaan.

Ik denk dat ik gemiddeld 3 koppen per zone kan hebben.

In de irrigatiehandleiding wordt kort ingegaan op boosterpompen en het bepalen van wat je nodig hebt in een pomp, maar slechts heel kort. Ik ben volledig bereid om er een te kopen en te installeren, maar ik zie er niet veel over op deze site. Ik weet niet zeker waar ik moet zoeken om een goede te vinden, en een Google-zoekopdracht heeft tot nu toe niet veel geholpen.

Ik heb zowel 220 als 110 stroom beschikbaar vrij dicht bij waar mijn hoofdleiding langs het poolhouse loopt.
 
#18 ·
mwemaxxowner said:
Ik heb momenteel deze 12-zone controller, maar ik gebruik er maar 2 zones van.



Ik heb ook deze 8-zone controller die niet in gebruik is, maar wel functioneel.



Ik ben niet zozeer bezorgd over het hebben van meerdere kleppen om te bedienen en een controller om ze te beheren, als wel dat ik redelijkerwijs genoeg water kan krijgen zonder dat het systeem waanzinnig lange looptijden hoeft te hebben.

Ik heb ongeveer mijn drukverliezen en dergelijke berekend op het pad waar ik mijn pijp wil laten lopen, maar ik moet nog gaan zitten en alles op papier zetten en door de spreadsheets laten lopen.

Ik heb geen computer en die programma's werken niet op mobiele spreadsheet-apps.

Het lijkt erop dat ik met het gebruik van 2" pijp als mijn hoofdleiding en 1" laterale leidingen of zelfs 1,5" laterale leidingen bijna alle 7,5 gpm kan behouden en minstens 25 van die 30 psi naar de sproeikoppen kan krijgen. Ik heb genoeg tijd om de planning uit te werken. En ik ga eerst het bestaande systeem aftappen en kijken hoe goed het die 6-kopzones aandrijft en met wat sproeiers spelen.

Ik denk dat Stryker aanbeveelt om geen sproeiers lager dan 2 gpm te gebruiken, behalve in hoeken, dus ik wil alles schetsen en zien waar ik welke sproeiers moet gebruiken en van daaruit verder gaan.

Ik denk dat ik gemiddeld 3 koppen per zone kan hebben.

In de irrigatie-tutorial wordt kort ingegaan op boosterpompen en het bepalen van wat je in een pomp nodig hebt, maar slechts heel kort. Ik ben bereid om er een te kopen en te installeren, maar ik zie er niet veel over op deze site. Ik weet niet zeker waar ik moet zoeken om een goede te vinden, en een Google-zoekopdracht heeft tot nu toe niet veel geholpen.

Ik heb zowel 220 als 110 stroom beschikbaar vrij dicht bij waar mijn hoofdleiding langs het poolhouse loopt.
Ik vond deze thread en het lijkt op mijn situatie. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk met je systeem hebt gedaan
 
#20 ·
mwemaxxowner said:
Tot nu toe niets. Ik ga de watermeter zeker niet upgraden.

Ik denk dat ik besloten heb om koppig te zijn en een systeem in elkaar te zetten dat met deze druk en flow werkt. Op papier kan ik het laten werken, maar de ervaren leden vertellen me dat ze, ongeacht wat de grafieken zeggen, sub-par prestaties zien van rotoren die geen 40+ psi aan de kop hebben.

Als dat is wat ik tegenkom na te hebben geprobeerd mijn systeem te ontwerpen voor ongeveer 25 of 30 psi aan de kop, dan zal ik een pomp installeren. Ik heb ook behoorlijk wat tijd besteed aan het bekijken van pompen.

Hetgeen me tegenhoudt, is dat ik het idee om elektriciteit EN water te moeten gebruiken om mijn gazon te besproeien, echt verafschuw. De waterrekening is al torenhoog.

Voorlopig gebruik ik twee rijdende sproeiers (Orbit gazontractoren). Ze werken echt goed en geven een betere waterverdeling dan het netwerk van slangen, timers en impactsproeiers dat ik vorig jaar gebruikte.

Het is niet zo handig, want ik moet mijn "baan" elke keer handmatig met de slang instellen, maar ik heb de route die de tractoren moeten afleggen redelijk goed ingesteld, dus het is een minimale belasting.

Zelfs met mijn lage druk gooien ze 50' in diameter, dus ze bedekken veel grond terwijl ze werken. Omdat ze langzaam vooruit bewegen terwijl ze water geven, wordt elke ongelijke verdeling van water over de worp van de sproeiers perfect gecompenseerd.

De tweede die ik heb, heb ik voor $50 gekocht bij tractor supply.
Benieuwd, hoe lang is elke baan en wat voor soort slang gebruik je voor de tractoren?

Door je eerdere berichten kort te lezen, zou een boosterpomp een groot ja zijn van mij, gezien een maximale druk van 35 psi statisch, 7 gpm en een poging om rotorkoppen te gebruiken. Ik ben verbaasd dat je tevreden bent met RB5000's met slechts 35 psi van wat ik aanneem statische druk is. De pomp zou de noodzaak wegnemen om je hoofdleidingen en zijleidingen zo veel te overdimensioneren en je bewateringstijd aanzienlijk te verkorten. Om nog maar te zwijgen van hoeveel algemene leidingen en kleppen (minder graven ook!) het zou moeten besparen om niet zulke kleine zones te hoeven ontwerpen. Minder hardware in de grond betekent ook minder oepsies bij het graven voor toekomstige projecten.

Om alle hardware te kopen, alle leidingen te graven en dan de nederlaag te bekennen en een boosterpomp te installeren, zou een schande zijn.

Met 35 psi zou ik ook de druk in het huis willen verhogen, en dat komt van een man die meer dan 30 jaar bronwater had.

Wat de lopende kosten betreft, zou ik kiezen voor een goede weersafhankelijke slimme controller (Rachio, rain machine, yardian, etc) om het systeemgebruik te minimaliseren.
 
#21 ·
Hoe zou een pomp mijn bewateringstijd verkorten? Het is mij duidelijk dat een pomp de flow niet zal verhogen, maar alleen de druk. De bewateringstijd zou dus hetzelfde zijn. Ik zou nog steeds 20' afstand hebben en nog steeds maar 8 gpm voordat er verliezen optreden. Ongeveer dezelfde tijd per inch water, toch? Alleen nu met betere sproeiprestaties en een goede verneveling van de flow uit de sproeier.

Het verhogen van de druk maar niet van de flow is slechts van minimaal nut, ik heb nog steeds een heleboel zones nodig en kan in de meeste gevallen nog steeds maar 3 sproeiers per zone gebruiken. En, zoals ik al zei, dan verhoog ik ook mijn energierekening en mijn waterrekening. Ik ben bang dat de energierekening flink zal stijgen, omdat ik hem een hele tijd zou moeten laten draaien met zo'n lage gpm en zoveel zones.

Andere plaatsen in de stad moeten een drukreduceerventiel gebruiken en ze weten niet zeker waarom mijn druk zo laag is, maar ik heb iedereen gebeld, tot en met de burgemeester, en ben nergens gekomen.

Ik denk niet dat ik mijn leidingen of kleppen veel zou verminderen. Met de indeling van waar het meeste van dit naartoe gaat, is het ofwel 20' gooien of 40' gooien. Ik heb daar een tijdje geleden naar gevraagd en ze zeiden dat deze rotors niet goed werken met een afstand van 40'.

Als ik mijn flow zou kunnen verhogen (er is me al vaak verteld dat een pomp dat niet voor me zal doen) of als ik 40' zou kunnen gooien in plaats van 20, dan zou ik misschien ergens komen.

Ik heb twee 150' runs van zero g slang aan weerszijden van mijn oprit voor mijn reissproeiers. Ik heb 200' gelopen in mijn oude huis.
 
#22 ·
De pomp verhoogt de totale beschikbare hoeveelheid niet, maar zorgt ervoor dat u er meer van kunt gebruiken. Als u 7 gpm bij 25 psi uit uw toevoer krijgt, kunt u misschien 15 gpm bij 10 psi krijgen. 10 psi zal uw irrigatiesysteem niet erg goed laten werken, maar de boosterpomp zou u in staat stellen om die 15 gpm te laten draaien bij 45-50 psi in plaats van 10. Een behoorlijke druktank in het huis, een 40/60 drukschakelaar en u zou groots leven en overal genieten van een hogere waterdruk in plaats van alleen voor het gazon. Ik weet dat mijn vrouw niet blij zou zijn met 35 psi. :lol: Wat is uw hoogte in relatie tot de rest van de stad? Relatief hoog?
 
#23 ·
Ik begrijp helemaal niet wat je net zei. Lol.

Maar ik zou het graag willen!

Hoe kom je erbij dat ik 15 gpm en 45 psi zou kunnen hebben met een pomp? Zowel op deze site als verschillende pompfabrikanten die ik heb gevraagd, hebben me verteld dat ik nog steeds dezelfde 7-8 gpm zou krijgen, maar dan met meer druk.

Mijn hoogte moet hoger zijn, maar de stad is relatief vlak. Het kan niet veel verschil zijn, maar ik woon in een gat van een stad die ook in 1980 is blijven steken.

Ik ben niet met je aan het discussiëren! Ik probeer gewoon de kern te begrijpen van deze dingen die ik niet lijk te begrijpen.

Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik de mogelijkheid heb overwogen om een voorraadtank en een pomp te hebben die daaruit voedt, zodat ik welke druk en flow mijn hart ook begeert, kan hebben. Maar dan besluit ik dat ik er niet genoeg om geef om dat allemaal door te maken.

We zijn gewend geraakt aan de druk in het huis. Mijn vrouw wil geen geld uitgeven om het te verbeteren. We hadden echter uitstekende druk in mijn oude huis. Ik heb het nooit getest, maar het zou buiten een beker of een emmer uit je handen blazen als je het te hard en te snel aanzette en niet voorbereid was, en het zou gaten in waterslangen blazen. We missen het wel als we douchen, maar dat is het dan wel. Anders is het voldoende.

Ik blijf hopen dat ze de infrastructuur hier blijven verbeteren en dat de stad uiteindelijk updates zal uitvoeren die mijn druk van de toevoer verbeteren.

Ik zou er sowieso niet aan denken om op dit moment veel PVC te kopen!
 
#26 ·
Het bovenstaande gaat uit van een aantal aannames over drukverlies door leidingen, maar zou mijn punt moeten illustreren over wat een boosterpomp zou doen voor uw systeemontwerp. Twee keer zoveel sproeiers die op de juiste druk werken. Welnu, als uw leidingverliezen laag zijn, heeft u mogelijk een PRV nodig met de 1,5 pk pomp, of kunt u deze een maatje kleiner maken. (of sproeiers toevoegen!)